رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان گفت: با تلاش شعبه زندان شورای حل اختلاف شهرستان سنندج ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار نجات یافتند.
کد خبر: ۹۲۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 30 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری فارس کردستان، بهادر اسدی اظهار داشت: با وساطت، پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان سنندج در دو فقره پرونده قتل عمد، اولیاء دم رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به قاتلین اعلام کردند.

وی گفت: این افراد که از سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۵ در زندان مرکزی سنندج به سر می‌بردند با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: با برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم، نهایتا اولیای دم مقتولین حاضر به گذشت شدند و توانستند طعم زندگی دوباره را در زیر سایه الطاف خداوند متعال به دو محکوم ببخشند و امید را به خانواده آن‌ها باز گردانند.

اسدی خاطرنشان کرد: با کمک خداوند متعال تعداد رضایت پرونده‌های قتل استان کردستان با احتساب این دو پرونده به ۱۰ فقره رسید که این مهم مرهون تلاش‌های مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کردستان است.

وی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است از اقدام انسان‌دوستانه خانواده مرحومین که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتلین نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: کردستان ، دادگستری ، قتل ، رضایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار