اولین مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت، معدن و تجارت کشور رسما در کرمانشاه آغاز به کار کرد. ب
کد خبر: ۹۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 16 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، اولین مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با حضور معاون استاندار کرمانشاه، مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای، اعضای هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و صنعتگران در سالن اجتماعات خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی رسما آغاز به کار کرد.

افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در این مراسم به اهمیت مهارت پرداخت و گفت: این روز‌ها در هر خانواده‌ای چند جوان بیکار تحصیل‌کرده با مدرک دانشگاهی بالا وجود دارد، دانشگاه‌های ما تولید علم‎ می‌کنند، اما این علم همراه با مهارت نیست.

وی با تاکید بر اینکه علم با مهارت تفاوت خیلی زیادی دارد افزود: متاسفانه کسی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود دیگر حاضر نیست تا آچار دست بگیرد.

معاون استاندار تاکید کرد: چنین مرکزی می‌تواند مهارت که حلقه مفقوده بین علم و تولید است را شکل بدهد. مردم باید در قالب انجمن‌ها، صنوف و گروه‌ها آموزش و مهارت‌های تخصصی ببینند؛ این مرکز گام بزرگ و ماندگاری برای مهارت آموزی در استان کرمانشاه است.

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز در آیین افتتاح این مجتمع آموزشی ضمن تبریک هفته پژوهش، اظهار داشت: انتظار می‌رود دانشگاهیان و پژوهشگران باعث بهبود وضعیت کسب و کار شوند و در کنار صنعت و معدن باشند تا بتوانیم در صنعت و معدن استان کرمانشاه تحول ایجاد کنیم.

فرهاد مرزی ادامه داد: خانه صنعت و معدن در رابطه با آموزش در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان یک خلا احساس می‌کرد، آموزشگاه‌های سطح استان و فنی حرفه‌ای نیز علی‌رغم زحمات زیادی که متحمل می‌شدند نمی‌توانستند ارتباط تنگاتنگ بین جوانان و صنعت را ایجاد و نیاز‌های واحد‌های صنعتی را برآورده کنند.

وی تاکید کرد: ابتدا آموزشگاه فنی و حرفه‌ای برای خانه صنعت و معدن تاسیس کردیم، اما به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم خدمات کامل و جامعی به صنعتگران ارائه بدهیم، بنابراین آموزشگاه را به مجتمع آموزشی تبدیل کردیم تا بتواند تمام آموزش‌های مورد نیاز واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان و جوانان جویای مهارت را در حوزه‌های صنعت و معدن فراهم کند.

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از مدیرکل فنی و حرفه‌ای برای تسریع در اخذ این مجوز و کارخانه برای در اختیار گذاشتن مکان کارگاه‌های این مجتمع آموزشی تقدیر و تصریح کرد: با شروع به کار این مجتمع نیاز واحد‌های صنعتی نیازسنجی خواهد شد تا آموزش‌ها در آن حوزه‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: طبق تبصره ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده واحد‌های صنعتی که به منظور ارتقاء مهارت و سلامت کارکنان اقدام به اختصاص هزینه در حوزه‌های آموزش و ورزش می‌کنند با تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می‌توانند ۱۰ درصد مالیات ارزش افزوده عوارض پرداختی خود در این حوزه را استرداد کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار