رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: گروه‌های ویژه این پلیس در قالب طرح زمستانه در پنج گردنه حادثه خیز این استان مستقر شدند.
کد خبر: ۹۲۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 12 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: این گروه‌ها متشکل از پلیس‌های ناظر بر جاده‌ها به همراه دوربین‌های کنترل سرعت هستند که به منظور تسهیل در رفت و آمد و کاهش حوادث در این نقاط مستقر شده‌اند.

وی اضافه کرد: این گردنه‌‎ها شامل صلوات آباد محور سنندج - قروه، مروارید سنندج - کامیاران، بهارستان سنندج - دیواندر، تودارملا سنندج - مریوان و زرینه دیواندره - سقز است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: این گروه‌ها موظف هستند در قالب طرح زمستانه از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند امسال به صورت مرتب در لاین‌های رفت و برگشت این محور‌های مستقر شده و در صورت تخطی رانندگان قانون آنان را اعمال قانون کنند.

گوهری در خصوص وضعیت فعلی جاده‌های کردستان نیز گفت: هم اکنون بیشتر محور‌های استان شاهد یخزدگی سطح جاده‌ها به علت آب شدن برف‌های کنار جاده‌ها بوده که این پدیده بیشتر در گردنه‌ها و نقاط برف خیز ماه گذشته روی داده است.

وی افزود: همچنین کاهش دید شدید تا عمق حداقل ۱۰۰ متر به علت وجود مه از دیگر پدیده‌های سطح جاده‎ای استان که در محور جمله سنندج - دهگلان - قروه - همدان بیشتر از سایر نقاط است.

طرح زمستانه فرماندهی انتظامی کردستان با حضور بیش از سه هزار نیروی پلیس راه و راهور، راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر و اورژانس، آتش نشانان، تکنسین‌های امداد خودور و نیرو‌های شهرداری در سطح جاده‌ها، معابر شهری و روستایی این استان آغاز شد.

همچنین ۲ بالگرد امدادی اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال احمر نیز برای ارایه خدمات در مواقع بحرانی در این استان تخصیص یافته و علاوه بر آن فرماندهی انتظامی استان برای ارایه خدمت بالگرد‌های ناجا در مواقع اضطراری هماهنگی لازم را انجام داده است.

براساس آمار‌ها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است که همه ساله زیر پوشش طرح زمسانه پلیس می‌رود.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار