مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: دو هزار واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده ناشی از سیل سال گذشته در کردستان تعمیر و بازسازی شدند.
کد خبر: ۹۲۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 07 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری فارس در کردستان، رضا قادری اظهار کرد: با وقوع سیل و بارندگی‌های زیاد فصل بهار سال ۹۸ پس از ارزیابی ستاد بحران استان و فرمانداری شهرستان‌ها بیش از دو هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تحت تاثیر بارندگی آسیب دیدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد یک‌هزار و ۸۱۳ واحد نیاز به بازسازی داشت، افزود: از این میزان یک‌هزار و ۷۱۵ واحد در نقاط روستایی و ۹۸ واحد نیز مربوط به نقاط شهری بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۸۳ واحد از واحد‌های خسارت دیده ناشی از سیل سال ۹۸ نیاز به تعمیر داشت که از این تعدادا یکصد واحد شهری و ۱۸۳ واحد روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای این اقدام یادآور شد: برای هر واحد تعمیری ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۵ میلیون تومان بلاعوض تعلق گرفت.

قادری عنوان کرد: همچنین برای احداث واحد‌های شهری مبلغ ۶۵ میلیون تومان تسهیلات و ۲۹ میلیون تومان بلاعوض و ۱۶۰ کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: برای احداث هر واحد روستایی نیز ۵۵ میلیون تومان تسهیلات ۲۱ میلیون تومان بلاعوض و ۱۶۰ کیسه سیمان هدیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تخصیص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان خاطر نشان کرد: در مجموع برای این بازسازی ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که شامل ۱۲۳ میلیارد تومان تسهیلات و ۴۷ میلیارد تومان بلاعوض و مجموعا ۲۰۰ هزار کیسه سیمان بود.

قادری درباره سهمیه شهر‌های استان در این امر افزود: تعداد واحد‌های مسکونی شهرستان‌های استان که نیاز به احداث یا تعمیر داشت در بانه ۵۵ واحد، بیجار ۵۷۱ واحد، دهگلان ۴۰۱ واحد، دیواندره ۱۲۳ واحد، سنندج ۹۱ واحد، قروه ۵۰۸ واحد، کامیاران ۵۴ واحد و مریوان ۱۰ واحد بود که نظارت و پروانه ساختمانی آن‌ها بصورت رایگان انجام شده است وکار بازسازی این واحد‌ها کاملا به اتمام رسیده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار