مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در چند روز اخیر ۷۲ هنرمند کردستانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند و مجموع هنرمندان بیمه شده استان به یک هزار و ۶۷۲ نفر رسید.
کد خبر: ۹۲۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 06 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری مهر کردستان، عبیدالله رستمی اظهار کرد: با پیگیری کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن‌های تخصصی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان و عنایت ویژه صندوق اعتباری هنر ۷۲ نفر دیگر از اهالی فرهنگ و هنر استان مشمول بیمه تأمین اجتماعی شدند.

وی افزود: در این مرحله از همه بخش‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف شامل: هنرمندان هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی، نویسندگان، نویسندگان کتاب کودک، تصویرگران کتاب کودک، شاعران، فیلم سازان، پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر و حوزه آموزش هنر به جمع بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان پیوستند.

رستمی خاطرنشان کرد: اصحاب فرهنگ و هنر کردستان طی چند سال اخیر از طریق صندوق اعتباری هنر خدمات مختلفی همچون برقراری بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح‌های تکریم و کمک‌های مستمری و تسهیلات بانکی کم بهره دریافت کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با قدردانی از مدیرعامل و همکاران خدوم صندوق اعتباری هنر کشور، گفت: در ایام شیوع کرونا صندوق اعتباری هنر با طراحی و اجرای بسته‌های حمایتی از جمله بخشودگی حق بیمه اعضای صندوق در سه ماه بهار سال جاری، اختصاص ۱۵ میلیون ریال به ۷۳ هزار نفر عضو در سراسر کشور و اختصاص تسهیلات کم بهره به هنرمندان بخشی از ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع کرونا را جبران کرد.

رستمی اعلام کرد: طی چند روز اخیر درخواست ۷۲ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان برای بهره مندی از خدمات بیمه‌ای مورد تأیید قرار گرفت و با احتساب این افراد تاکنون یک هزار و ۶۷۲ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده اند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار