کلمه دردسرساز اسپانیایی برای ستاره اروگوئه‌ای یونایتد
واکنش ادینسون کاوانی به یک هوادار در اینستاگرام نژادپرستانه قلمداد شده و اتحادیه فوتبال انگلیس در این باره تحقیقاتی آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 30 November 2020

به گزارش تابناک سمنان ادینسون کاوانی ستاره منچستریونایتد که در پیروزی دراماتیک منچستریونایتد بر ساوتهمپتون مهمترین نقش را داشت بعد از این بازی در اینستاگرام خود نسبت به یک هوادار واکنشی نشان داد که سر و صدای زیادی به دنبال داشت. واکنشی که نژادپرستانه تلقی شده و کاوانی را با تحقیقات اتحادیه فوتبال انگلیس مواجه خواهد کرد.

 

 

کاوانی در جریان پیروزی 3-2 یونایتد مقابل ساوتهمپتون در بازی دیروز دو تیم مهمترین نقش را داشت و از جمله گل پیروزی بخش شیاطین سرخ را در وقتهای تلف شده انتهای بازی به ثمر رساند. کاوانی یک گل دیگر هم برای تیمش به ثمر رسانده بود.

اما این درخشش او بعد از بازی تحت الشعاع یک پست اینستاگرامی قرار گرفت. چرا که کاوانی در پاسخ به یک هوادار از کلمه‌ای اسپانیایی استفاده کرده که بار نژادی دارد.

 

کاوانی در پاسخ به پیام تبریک که ظاهراً از سوی یکی از دوستانش برای او ارسال شده بود در اینستاگرام خود نوشت: " گراسیاس نگریتو". این کلمه که ارجاع نژادی دارد اگر مستقیماً و به شکل تحت الفظی ترجمه شود معنایش " متشکرم سیاه" خواهد بود.

 

پست اینستاگرامی جنجالی کاوانی که ممکن است برای او گران تمام بشود

 

کاوانی سه ساعت بعد از انتشار این پست آن را پاک کرد. او اصرار دارد که کلمه نگریتو در آمریکای جنوبی کلمه‌ای برای تحبیب است و اگر در مقابل کمیته انضباطی حاضر شود بر همین اساس از خود دفاع خواهد کرد.

 

رسانه‌ها در انگلیس می گویند اتحادیه فوتبال در این کشور از ماجرا آگاهند و درباره اقدام کاوانی تحقیقات را آغاز خواهند کرد.

 

این ماجرا بلافاصله باعث مقایسه پست کاوانی با اتفاقی بود که سالها پیش با محوریت هموطن او لوئیس سوارز در انگلیس اتفاق افتاد. در آن زمان لوئیس سوارز که بازیکن لیورپول بود در سال 2011 به دلیل اینکه در بازی مقابل منچستریونایتد پاتریس اور را با کلمه "نگرو" که اصطلاحی نژادپرستانه برای خطاب قراردادن سیاه‌پوستها است خطاب قرار داده بود به مدت هشت بازی محروم شده و 40هزار پوند هم جریمه پرداخت کرد.

 

کلمه استفاده شده از سوی کاوانی همان کلمه ای است که در سال 2011 به محرومیت سوارز منجر شده بود

 

این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های انگلیسی بازتاب زیادی داشته و به خصوص هواداران لیورپول به عنوان رقیب سنتی یونایتد با مقایسه آن با درگیری سوارز و پاتریس اورا عملاً خواهان برخوردی مشابه با ستاره اروگوئه‌ای رقیب سنتی‌شان منچستریونایتد هستند.

 

 

تمسخر ادعای هواداران کاوانی درباره فرق داشتن دو کلمه نگریتو و نگرو: سوارز به پاتریس اورا نگفت "نگریتو" که در اروگوئه‌ای کلمه‌ای برای تحبیب است. سوارز برای فحش نژادی دادن از زبان اسپانیایی استفاده کرده بود پس سعی نکنید بی‌خودی آبروی کاوانی را ببرید.

 

 

گری نویل و کاراگر، می شه از اورا بپرسید که با استفاده کاوانی از کلمه نگریتو مشکلی داره یا نه؟ مطمئنم خیلی‌ها منتظر عصبانیت پاتریس هستن

 

 

 

 

سوارز حتماً به کاوانی گفته: " از کلمه نگریتو استفاده کن. اونجا از این کلمه خیلی خوش‌شون می‌آد".

 

 

کاوانی در اینستاگرام از کلمه نگریتو استفاده کرده و یک دفعه همه کاربرهای توییتر متخصص فرهنگ و زبان آمریکای جنوبی شدن.

 

 

کاوانی باید حتماً 10 بازی محروم بشه. پسر 12ساله من که استوری کاوانی رو دیده از این به بعد دائم هم‌کلاسی‌هاش رو نگریتو صدا می کنه. این رفتار برای کسی که قراره الگو باشه اصلاً قابل قبول نیست.

 

 

ماجرای واکنش اینستاگرامی کاوانی و متهم شدن او به رفتار نژادپرستانه شباهت زیادی به داستان اخیر محرومیت آل کثیر ستاره پرسپولیس توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. وقتی عیسی آل کثیر در یک بازی آسیایی پرسپولیس بعد از گلزنی به حریف دستهایش را به کنار چشمهای خود برد و خوشحالی بعد از گل را با تنگ کردن چشمهایش انجام داد ای‌اف‌سی علیه او پرونده تشکیل داده و ستاره پرسپولیس را به رفتار نژادپرستانه متهم کرد. با وجود همه تلاشهای آل کثیر و پرسپولیس و این استدلال که او این رفتار را به خاطر برادرزاده اش انجام داده و بارها در بازی های دیگر هم حرکت مشابهی انجام داده و هدفش نژادپرستی نبوده اما کنفدراسیون آسیا بر حکم خود پافشاری کرد تا این ستاره پرسپولیس با محرومیتی قابل توجه مواجه شود. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار