مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: صدور پروانه‌های حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی به ویژه صیفی‌جات در این استان ۸۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 30 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی گفت: صدور پروانه‌های حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی به ویژه صیفی‌جات در این استان ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از سال ۹۸ تا کنون موفق به صدور 2 پروانه حد مجاز و ۵ پروانه جهت صدور در دست اقدام در محصولات صیفی( سیب‌زمینی، خیار، گوجه فرنگی، توت‌فرنگی و پیاز) شده‌ایم و این از استقبال پر رنگ مزرعه داران ایلامی برای تولید و عرضه‌ محصولات ارگانیک حکایت دارد.

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: صدور این نشان در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات است.  

وی ادامه داد: با توجه به نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده بر روی این محصولات و تایید کیفیت آنها علاوه بر اینکه در داخل کشور فروش قابل توجهی دارند به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شوند.

همتی تصریح کرد: 223 واحد تولیدی زیر پوشش اداره استاندارد در استان ایلام وجود دارد که 123 واحد آن فعال و 110 فعال راکد و غیر فعال است./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار