فرمانده مرزبانی استان از کشف بیش از ۹۰۶ میلیارد ریال کالای قاچاق طی هشت ماهه سال ۹۹ در مرز‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 28 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی فرماندهی مرزبانی کردستان ،سردار "علیرضا مرزبانی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای کنترل مرز‌ها و به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های قاچاق به کشور، مرزبانان این فرماندهی طی هشت ماهه نخست سال جاری توانستند در چندین عملیات دقیق و برنامه‌ریزی شده، مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه و قاچاق را کشف کنند.
وی افزود: مرزبانان در این عملیات‌ها، ۳۲۹ هزار و ۵۵۶ پاکت سیگارت خارجی، ۱۲ هزار و ۷۲۵ راس احشام و دو میلیون و ۴۰۹ هزار قلم داروی قاچاق را کشف کردند.
وی به سایر اقدامات مرزبانان در این مدت اشاره و تصریح کرد:کشف ۳۰۵ هزار و ۴۴۱ لیتر سوخت، ۵۴۶ هزار و ۳۱۲ قلم لوازم آرایشی بهداشتی و ۱۴ هزار و ۸۷۳ ثوب البسه نیز طی هشت ماهه سال جاری توسط ماموران این فرماندهی در هنگ‌های مرزی بانه و مریوان کشف شد.
فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به دستگیری ۳۲۶ قاچاقچی و توقیف ۱۵۱ دستگاه خودرو وموتورسیکلت، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را بیش از ۹۰۶ میلیارد ریال برآورد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش داشته است.
سردار مرزبانی خاطر نشان کرد: مرزبانی کردستان برای مقابله با قاچاق کالا، پوشش خلاء‌های مرزی و بحث انسداد مرز را در طول ۲۲۷ کیلومتر نوار مرزی استان با جدیت در دستور کار خود قرار داده و تمام توان خود را برای مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه از مبادی غیر رسمی به کار می‌گیریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار