مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش سنگین برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این استان راه ارتباطی ۱۶۰ روستا را مسدود کرده است.
کد خبر: ۹۱۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 27 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از ایرنا کردستان، محمد راشد مدرس گرجی اظهار داشت: راه این تعداد روستا در سه شهرستان بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید امروز بسته و موجب قطعی ارتباط آن‌ها شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین راه‌های روستایی مسدود شده در شهرستان سقز با ۱۲۰ آبادی و بعد در دیواندره و بانه هر کدام حدود ۲۰ روستا است.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: شامگاه گذشته و بامداد امروز به علت بارش سنگین برف در محور سقز - دیواندره عمده تمرکز راهداران استان به در این نقطه متمرکز بود.

مدرس گرجی یادآور شد: صبح امروز نیرو‌های کمکی از سنندج، دیواندره و بانه به این محل برای برف‌روبی مسیر اعزام شدند.
وی تاکید کرد: راهداران در شبانه روز گذشته علیرغم شدت بارش برف و کولاک مانع از انسداد مسیر سقز - دیواندره و بالعکس شدند.

مدرس گرجی گفت: امروز با حضور نیرو‌های کمکی، بخشی از راهداران سقز به راه‌های روستایی اعزام شده و هم اکنون با همکاری پیمانکاران بخش خصوصی این اداره کل در حال بازگشایی مسیر‌های مسدود شده روستایی هستند.
وی اظهار داشت: به علت تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محور‌های ارتباطی این استان شامل دیواندره - سقز، سقز - بانه، سقز - مریوان، سقز - بوکان، سروآباد - هورامان - پاوه فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
مدرس گرجی اضافه کرد: همچنین در محور‌های منتهی به شهرستان‌های بیجار و مریوان، سنندج - دیواندره، سنندج - همدان و سنندج به کامیاران نیز بارش برف پراکنده گزارش شده و رانندگان باید در این مسیر‌ها با احتیاط رانندگی کنند.
به علت تداوم بارش برف، شب گذشته تردد تریلر‌های کشنده از سوی پلیس راه در محور سقز - دیواندره و سقز - بانه ممنوع اعلام شد که این محدودیت همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام هواشناسی کردستان بارش برف و باران در نقاط مختلف استان تا صبح رو دوشنبه ادامه دارد.
طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود، اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.
در طرح زمستانی سال گذشته ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیر‌های بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می‌شود.
همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار