مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به بازرسی و نظارت بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها گفت: در راستای حفظ سلامتی کارگران شاغل در صنایع و گارگاه‌ها و با توجه به اپیدمی کرونا، بازرسی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 26 November 2020
به گزارش فارس رضا سلیمانی با اشاره به عملکرد گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد طی سال جاری اظهار کرد: نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن حساس شهرستان بعد از اپیدمی کرونا تشدید شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، با هدف تامین و حفظ سلامتی مردم، بازرسی و نظارت بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی توسط کارشناسان واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به بازرسی و نظارت بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها گفت: در راستای حفظ سلامتی کارگران شاغل در صنایع و گارگاه‌ها و با توجه به اپیدمی کرونا، بازرسی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای انجام شده است.

وی به برنامه بازدید مشترک با سایر ادارات از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی اشاره کرد و افزود: با توجه به اپیدمی بیماری و لزوم همکاری برون‌بخشی مرتبط در تامین و حفظ سلامت مردم، واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای اقدام به برگزاری بازدید مشترک به همراه سایر ادارات از جمله فرمانداری، صمت، اماکن و اتاق اصناف از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و ادارات دولتی و بانک‌ها کرد.

سلیمانی با بیان اینکه در این بازدید‌ها ضمن کنترل پروتکل‌های بهداشتی نسبت به آموزش و تذکر به متولیان اقدام شد از نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: نظارت بر پسماند‌های پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی از جمله مطب‌ها، مراکز ۱۶ ساعته، بیمارستان و مراکز خدمات جامع سلامت انجام شده است.

وی از پلمب و معرفی مراکز و اماکن متخلف بهداشتی به مراجع قضایی خبر داد و افزود: در راستای ماده ۱۳ قانون اصلاحیه مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، اقدام به معرفی به مراجع قضایی و پلمب واحد‌های متخلف بهداشتی کرده‌ایم.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به جلوگیری از برگزاری مراسم تجمعی عروسی و عزا و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی عنوان کرد: نظارت بر تغسیل و تدفین متوفیان مشکوک و قطعی مبتلا به کووید ۱۹ از جمله اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل نظارت بر دفن، کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای نسبت به نظارت بر مراحل تغسیل و تدفین متوفیان کرونای شهرستان اقدام می‌کنند خاطرنشان کرد: آموزش و گندزدایی منازل مبتلایان به بیماری کرونا ویروس در دستور کار است.

سلیمانی بیان کرد: واحد بهداشت محیط دانشکده اقدام به گندزدایی منازل افراد مبتلا یا فوت شده بر اثر بیماری ویروس کرونا نموده و آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری و انتقال بیماری به اعضای خانواده را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نظارت بر گندزدایی معابر و مبلمان شهری و روستایی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از بیماری کرونا اقدام به نظارت‌های لازم بر گندزدایی معابر و مبلمان شهری که توسط شهرداری، بخشداری و نیرو‌های داوطلب بسیجی انجام شده، کرده‌ایم.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه کلرسنجی از سامانه‌های آبرسانی با هدف حفظ و ارتقای شاخص انجام شده است گفت: به منظور دسترسی به آب آشامیدنی سالم و حفاظت از منابع و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی سیستم تامین آب شرب، کلرسنجی از سامانه‌های آب‌رسانی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی نیز انجام شده است خاطرنشان کرد: نمونه‌های اخذ شده برای مطابقت با استاندارد‌های مربوطه به آزمایشگاه باکتریولوژیکی شهرستان و آزمایشگاه شیمیایی استان برای آزمایش ارسال می‌شود.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به پیگیری شکایات مردمی و در سامانه ۱۹۰ اشاره کرد و افزود: در رسیدگی به شکایات تلفنی و شکایات واصله به سامانه ارتباط مردمی ۱۹۰ پس از ارسال شکایات به کارشناس بهداشت محیط مراکز از محل‌های شکایت، بازدید بهداشتی انجام و در موارد دارای نقص بهداشتی اقدام قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نمونه برداری از مواد غذایی و ارجاع پرونده متخلفین به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: در راستای نظارت و کنترل وضعیت بهداشتی مواد غذایی عرضه شده در اماکن تهیه و توزیع، نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک عرضه شده در مراکز صورت می‌گیرد و در صورت عدم مطابقت با استاندارد‌های مربوطه پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه نظارت بر برگزاری مراسم ایام مذهبی در لیالی قدر، ایام محرم، صفر، اربعین و اقامه نماز جمعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است گفت: آموزش به رؤسای هیات‌های مذهبی و همیاران سلامت در ایام محرم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به نظارت بر برگزاری آزمون‌ها و امتحانات کنکور، استخدامی‌ها، امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان توسط واحد سلامت محیط و کار در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: آموزش کشاورزان سنتی توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بهورزان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا از دیگر اقدامات است.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به آموزش قالیبافان توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بهورزان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا خاطرنشان کرد: معاینات شاغلین صنایع و معادن و کارگاه‌ها در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر اقدامات است.

وی عنوان کرد: ضدعفونی وسایل نقلیه حمل بار و حمل مسافر در شرکت‌های خصوصی توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنایع در دستور کار بوده است.

سلیمانی با اشاره به آموزش کارشناسان شاغل در صنایع نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: غربالگری تمام شاغلین کارگاه‌های بالای ۲۰ نفر شاغل توسط مشاوران بهداشت حرفه‌ای به طور مرتب و ارجاع موارد مشکوک به متخصص و مرکز ۱۶ ساعته از دیگر موضوعات مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به ارسال تمام شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها به صنایع و کارگاه‌های بالای ۲۰ نفر شاغل توسط واحد سلامت کار بیان کرد: به کارگران جایگاه‌های سوخت توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مشاور در جایگاه‌ها و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشتی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت روتین آموزش ارائه شده است.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تاکید کرد: از کارگاه‌های غیر مشمول نظیر پاساژها، الکتریکی، پارچه فروشی‌ها، لوازم خانگی فروش‌ها، ادارات و بانک‌ها و... توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای بازدید شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار