با هدف جلوگیری از ورود فاضلاب به سد قشلاق؛
کار هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش سنندج به خط انتقال فاضلاب این شهر با هدف ممانعت از ورود فاضلاب به مخزن سد قشلاق در حال اجرا و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.
کد خبر: ۹۱۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 22 November 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان از آنجا که دلیل تغییر طعم و بوی آب شهر سنندج، تغذیه گرایی و رشد میکروارگانیسم‌ها بوده و یکی از مهمترین دلایل رشد آن‌ها هم، ورود فاضلاب روستایی به سد قشلاق می‌باشد، لذا شرکت آبفا کردستان برای جلوگیری از انتقال این فاضلاب‌ها برنامه ریزی لازم را انجام و اجرا کرده است.
با توجه به اینکه فاضلاب روستای سراب قامیش وارد سد قشلاق می‌شود، پروژه  هدایت انتقال فاضلاب این روستا به خط انتقال فاضلاب شهر از یک سو و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در خود روستا از سوی دیگر دنبال می‌شود.
پروژه اجرای عملیات هدایت فاضلاب سراب قامیش به خط انتقال فاضلاب شهر، شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب  و خط انتقال به طول ۷ کبلومتر است که تاکنون ۵۰ درصد آن  با هزینه ۵.۵ میلیارد ریال انجام شده و تا تکمیل کل پروژه ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
همچنین ساخت تصفیه خانه فاضلاب سراب قامیش با ظرفیت تصفیه ۴۱۴ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز، دارای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و اجرای این دو پروژه یعنی هدایت فاضلاب روستا به خط انتقال فاضلاب شهر و تصفیه خانه فاضلاب روستای سراب قامیش همزمان انجام می‌گیرد.
لازم به یادآوری است که مشکل ورود فاضلاب روستای حسین آباد به سد قشلاق نیز با احداث تصفیه خانه فاضلاب روستا در سال گذشته به طور کامل مرتفع شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار