ضرورت توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی، رشد چشمگیر صنعت کفش، طرح اصلاح الگوی کشت قم همراستا با جهش تولید، بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و امضای تفاهم نامه مسکن و اشتغال ایثارگران؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.
کد خبر: ۹۱۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 21 November 2020

به گزارش تابناک قم، توزیع روغن و برنج مورد نیاز، فراخوان کنگره ملی شعر دفاع مقدس، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتوسیکلت، وجود ۱۵۰۰ واحد دامداری دارای پروانه در قم، صدور ۷۹۰ جواز تاسیس در قم، ارتباط پردیس فارابی با دانشگاه‌های ۵۷ کشور دنیا، برگزاری همایش کتاب سال بانوان، استحصال ۳۷۵ کیلوگرم ژل رویال، ضرورت حمایت از تیم هندبال پاس، راه‌اندازی نخستین سیستم نوبت‌دهی هوشمند کشور، ارایه خدمات غیرحضوری توسط شرکت برق، انجام ۴۳ هزار بازرسی از واحدهای اقتصادی و صادرات ۱۰۴ میلیون دلار کالا از قم؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.

ضرورت توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی   

استاندار قم، با اشاره اهمیت و نقش شهرک های صنعتی در رشد و توسعه اقتصادی گفت: مسئولان استان برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی تلاش کنند.

بهرام سرمست  هفه گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم، با تاکید بر توسعه زیرساخت ها به عنوان مهم‌ترین وظیفه دولت در قبال سرمایه گذاران در نواحی صنعتی افزود: تفاهم نامه گاز شهرک صنعتی شکوهیه الگویی برای کشور شد و امروز نیز باید تفاهم نامه برق را به سرانجام برسانیم.

طرح اصلاح الگوی کشت قم همراستا با جهش تولید

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی قم کمک فراوانی به تحقق راهبرد جهش تولید در این استان می‌کند.

عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تامین محصولات غذایی سالم مهم‌ترین هدف بخش کشاورزی قم در سال جهش تولید به شمار می‌آید که تحقق این هدف نیازمند به‌کارگیری روش‌های نوین و اجرای طرح اصلاح الگوی کشت استان است.

رشد چشمگیر صنعت کفش

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: قم در صنعت کفش رشد چشمگیری دارد و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه کفش ملی استفاده کرد.

علیرضا میثاقی هفته گذشته  درجلسه با مدیرعامل شرکت کفش ملی افزود: صنعت کفش قم برای توسعه بازار محصولات کفش ملی و توسعه این برند خوشنام که سرمایه کشور است،‌ ظرفیت بسیار مطلوبی دارد.

استحصال ۳۷۵ کیلوگرم ژِل رویال

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۵ کیلو گرم ژل رویال در استان استحصال شده است که نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد.

علی اصغر همت در گفت وگو با ایرنا افزود: ژل رویال که به نام های ژل سلطنتی یا ژل ملکه زنبور عسل در میان مردم شناخته شده یک ماده شیری رنگ است که فقط غذای اختصاصی ملکه زنبورها می باشد، این ماده بسیار پرانرژی و مقوی بوده و دارای خواص درمانی و فواید زیادی است.

توزیع روغن و برنج مورد نیاز

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: فرآیند جذب و توزیع کالاهای اساسی موردنیاز مردم قم همچون روغن و برنج بدون توقف ادامه دارد و در تنظیم بازار استان مشکلی نیست.

سعید محمدی  هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با پیگیری و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، روغن و برنج مورد نیاز برای مصرف خانوار و تنظیم بازار استان در مرحله جذب و توزیع قرار دارد و با پیش‌بینی‌های انجام شده در تامین کالاهای اساسی،‌ توقفی پیش نخواهد آمد.

ارتباط پردیس فارابی با دانشگاه‌های ۵۷ کشور دنیا

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: با عضویت این دانشگاه در شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام، بستر ارتباط مستقیم میان پردیس فارابی با دانشگاه‌های ۵۷ کشور اسلامی فراهم‌شده است.

علیرضا محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: جذب دانشجویان خارجی، امضای تفاهم نامه‌های گوناگون با دانشگاه‌های بغداد، کوفه و کربلا  و همچنین عضویت در شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام از جمله اقدام‌های انجام‌شده برای بین‌المللی کردن این دانشگاه بوده است.

برگزاری همایش کتاب سال بانوان

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) گفت: ۲۶۵ اثر علمی و پژوهشی به دبیرخانه دومین همایش کتاب سال بانوان در جامعه الزهرا(س) ارسال شده است.

ریحانه حقانی هفته گذشته درجمع خبرنگاران افزود: در دومین همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ مورد پذیرش قرار گرفت که مجموع آثار دریافتی، آمار قابل ملاحظه‌ای است.

صدور ۷۹۰ جواز تاسیس در قم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به ‌منظور عملیاتی ساختن راهبرد جهش تولید از ابتدای امسال تاکنون ۷۹۰ فقره جواز تاسیس ایجادی در استان صادر شده‌است.

محمود سیجانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: این تعداد جواز تاسیس با ۷۲هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغالزایی برای۱۵هزار۲۷۲ تَن درقم صادر شد.

اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتوسیکلت

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: ده ها کلاه ایمنی با اجرای طرح ارتقای ایمنی به راکبان موتورسیکلت ها در محور های فرعی- روستایی استان اهدا شد.

محمدعلی محمدپورهفته گذشته در گفت وگویی افزود: به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل جاده ای (۲۴ تا ۳۰ آبان) اجرایی طرح های برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و رعایت مسایل ایمنی به ویژه راکبان موتورسیکلت را در راه های استان اجرا شد.

امضای تفاهم نامه مسکن و اشتغال ایثارگران

تفاهمنامه مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران استان قم، با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و بهرام سرمست استاندار قم به امضا رسید.

ارایه خدمات غیرحضوری توسط شرکت برق

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: تمام خدمات شرکت برق این استان به‌صورت غیرحضوری و از طریق نرم‌افزار «برق من» ارایه می‌شود.

سهیل کیانی پور، با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا و لزوم برنامه‌ریزی به‌منظور ارایه خدمات غیرحضوری به شهروندان، حذف مراجعات حضوری مشترکان برای دریافت خدمات را از برنامه‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق استان برشمرد.

وجود ۱۵۰۰ واحد دامداری دارای پروانه در قم

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد دارای پروانه بهره برداری دامداری سبک و سنگین به ظرفیت ۲۳۰ هزار راس در استان وجود دارد.

عباس خرمی در گفت وگو با ایرنا افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مرجع صدور پروانه‌های مرتبط با پرورش دام است.

اجرای طرح پژوهشی تحلیل حرارتی کوره‌های پخت آهک

رئیس واحد پژوهش شرکت گاز قم گفت: طرح پژوهشی تحلیل حرارتی کوره های پخت آهک با هدف اصلاح روش تولید آهک در این استان تهیه و اجرا شد.

علیرضا سلطان عینی هفته گذشته افزود: با وجود ورود فناوری‌های نوین در عرصه پخت سنگ‌آهک، هنوز تولید آهک به روش‌های سنتی به دلیل کم بودن سرمایه اولیه و سهولت کارکرد رایج است.

صادرات ۱۰۴ میلیون دلار کالا از قم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) قم گفت:‌ میزان صادرات استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه برمبنای مبدا تولید، ۱۰۴ میلیون دلار بوده است.

محمود سیجانی در گفت‌وگویی افزود: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به ارزش ۷۱ میلیون دلار و وزن ۵۹ هزار تُن و میزان صادرات استان بر اساس میزان مبدا تولید به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار و وزن ۹۲ هزار تن بوده است.

راه‌اندازی نخستین سیستم نوبت‌دهی هوشمند کشور

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: اولین سیستم نوبت‌دهی هوشمند کشور در کمیته امداد بانوان استان قم راه‌اندازی شد تا مددجویان با دریافت نوبت از این دستگاه، درخواست خود را ثبت و نتیجه آن را به‌صورت هوشمند و الکترونیکی پیگیری ‌کنند.

اکبر میرشکار در گفت وگویی، بهره‌مندی همه دستگاه‌ها از فناوری و امکانات الکترونیک را برای رفاه بیشتر مردم و نیازمندان ضروری عنوان و اضافه کرد: این اقدام با هدف کاهش هزینه‌های مراجعه حضوری افراد و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا صورت گرفته است.

بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به‌منظور فعالسازی حداکثری ظرفیت‌های اقتصادی استان در سال جهش تولید، چرخه بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید در قم با ارایه تسهیلات بیشتر سرعت گرفته است.

محمود سیجانی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در همین رابطه از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۹ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشت.

انجام ۴۳ هزار بازرسی از واحدهای اقتصادی

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) قم گفت:‌ از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۴۲هزار و ۸۳۰ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی فعال استان صورت گرفت.

احمدرضا سمیعی نسب در گفت وگو با ایرنا افزود:‌ بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی فعال در قم افزایش یافته که در همین رابطه طی ۴۲هزار و ۸۳۰ مورد بازرسی صورت گرفته، سه‌هزار و ۶۸۶ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

فراخوان کنگره ملی شعر دفاع مقدس

فراخوان بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم اعلام شد.

آخرین مهلت ارسال اشعار پایان آذرماه جاری و شماره  ۰۹۳۶۸۳۱۱۹۲۰ در پیام رسان های ایتا،  سروش و واتساپ برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار معرفی شده است.

ضرورت حمایت از تیم هندبال پاس

مدیر تیم هندبال پاس قم با تاکید بر اینکه این تیم از نظر مالی به شدت در مضیقه است، گفت: حمایت از این تیم مطالبه جامعه هندبال از مسئولان استان است و اگر از این تیم حمایت نشود، با حذف این تیم از لیگ برتر باید حسرت این تیم را بخوریم.

محسن ولیان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تیم هندبال پاس قم سال گذشته با تکیه بر ظرفیت جوانان بومی پس از هفت سال موفق به کسب مجوز صعود به لیگ برتر شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار