سردار سید صادق حسینی:
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در خصوص طرح محله محور کردن برای مقابله با کرونا عنوان کرد:این طرح چهار ماه و با همکاری سپاه، دانشگاه علوم‌پزشکی، بسیج، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و چند ارگان دیگر برگزارمی‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 19 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان کردستان در سنندج با اعلام برنامه‌های هفته بسیج در کردستان که در حال برگزاری است، شعار امسال هفته بسیج را "بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین" عنوان کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی خاصتا شهدای بسیج و بیان جملاتی از رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه بسیج، خاطرنشان کرد: در این هفته که با عنوان هفته بسیج نامگذاری می‌شود یک هزار و ۵۶۲ ویژه‌برنامه پیش‌بینی شده که در طول هفته در استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه‌های هفته بسیج به صورت تجمعی برگزار نخواهد شد بلکه بیشتر در قالب فضای مجازی و بصورت ویدیوکنفرانس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

سردار حسینی اضافه کرد: هر جا کار بسیجی و عمل انقلابی بوده، بسیج با کمترین هزینه و عملکرد بسیار ورود پیدا کرده و امروز این نهاد انقلابی در کنار مردم در مقابله با کرونا ایثارگری می‌کند.

وی اظهار کرد: بسیج شجره طیبه و نعمت الهی برای خدمت به ملت، توسعه عدالت، آزادی انسان‌ها و ترویج اسلام ناب تلاش و عامل استقلال کشور است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین از بسیج به عنوان یک یک فرهنگ اعتقادی و مایه عظمت نظام نام برد که خدمات آن در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و ... بسیار چشم‌گیر و در دوران دفاع مقدس موجب شکستن خطوط مستحکم دشمنان بوده است.

سردار حسینی در ادامه افزود: امروز بسیج در یک جهاد بزرگ مبارزه با ویروس کرونا در کنار ملت ایثارگری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه جلو می‌روم بیشتر با اهمیت بسیج آشنا می‌شویم بلندای تفکر امام و رهبری در تشکیل بسیج ده‌ها و ۲۰ میلیونی بیش از پیش مشخص می‌شود.

سردار حسینی تصریح کرد: هرجا فرهنگ و تفکر بسیجی و کار بسیجی و عمل انقلابی بود پیشرفت و توسعه و انجام کار‌های بزرگ با هزینه کمتر را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در استان کردستان از میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷۰ هزار نفر بسیجی و با تفکر بسیجی در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تاکید کرد: مردم باید اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که وضعیت کردستان در شرایط هشدار و قرمز است.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ طرح محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری رسید که ۵۰۰ مورد آن ساخت خانه محرومین بوده است.

به گفته سردار حسینی، همچنین ۵۰۰ مورد جهیزیه طی یک سال گذشته توسط بسیج به زوج‌های نیازمند اهدا شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه از اجرای طرح محله‌محور مقابله با کرونا در استان خبر داد و گفت: این طرح چهار ماه و با همکاری سپاه، دانشگاه علوم‌پزشکی، بسیج، هلال احمر، تبلیغات و چند ارگان دیگر برگزارمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی افراد مبتلا به کرونا از طریق گروه‌های کوچک و به صورت خانه به خانه و محله‌محور از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

به گفته فرمانده سپاه کردستان، در قالب این طرح و با انجام تست فوری و معرفی افراد بیمار به مراکز درمانی زمینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فراهم خواهیم کرد.

وی کاهش میزان حضور مردم در بیمارستان‌ها را از دیگر تاثیرات اجرای طرح محله‌محور مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: انجام تست انبوه و گسترده در سطح محلات، رهگیری بیماران و افراد مشکوک و مثبت، پیگیری هوشمند و قرنطینه معکوس، فرهنگ‌سازی ماندن در خانه و آموزش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سبک زندگی جدید و تامین دارو‌های مورد نیاز و تقویت زیرساخت‌های پزشکی از دیگر اهداف مهم در طرح محله محور است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار