مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان وضعیت گازرسانی استان را این گونه تشریح کرد: گاز طبیعی از سال ۱۳۷۱ به استان سرسبز، کوهستاتی و زیبای کردستان وارد گردید و تا کنون جمع کل شبکه‌های اجراء شده گازطبیعی در بخش شهری و روستایی استان کردستان ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر می‌باشد که تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در سطح استان کردستان اجرا گردیده که ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر در روستا‌ها و ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر در شهر‌ها صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 16 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری سبز شدن استان کردستان را هدف غائی ذکر کرد و گفت: کارگاه عظیم گازرسانی در استان فعال است و برای حرکت در جهت هدف استراتژیک پویش سبز برنامه ریزی مدون و منظمی تدوین گردیده و در راستای تحقق این هدف استراتژیک هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت کل استان کردستان به مرز ۹۸ درصد رسیده است.
وی افزود: عزم و اراده دولت تدبیر و امید و همکاران پر تلاش این شرکت برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در کردستان به ویژه نقاط مرزی بسیارچشمگیر بوده و با شروع فعالیت این دولت ۶۴۹ روستا گازدار بود که از سال ۹۲ تا پایان مهرماه سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۸۹ روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل که تعداد ۳۷ روستا در هفته دولت سال جاری و ۴ روستا به مناسبت هفته دفاع مقدس گازدار شده اند، با احتساب این موارد تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در استان کردستان از ۱۳۳۸ روستا گذر کرد.
فعله گری یادآور شد: با مقایسه تعداد روستا‌های گازدار قبل و حال دولت تدبیر و امید رشد ۱۰۵ درصدی نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم روستایی و توسعه عدالت اجتماعی دارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش به رشد بسیار بالای ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: درابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید درصد نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی کردستان ۴۴ درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته این ضریب هم اکنون ۹۳ درصد است که نشان از رشد ۱۱۱ درصدی نفوذپذیری در این بخش دارد.
وی در پایان توضیحاتش بیان کرد: با افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی که ۹۳ درصد و جمعیت شهری که ۱۰۰ درصد می‌باشد و با ضریب نفوذ کل ۹۸ درصد، استان کردستان بعنوان استان سبز لقب گرفته است.
لازم به ذکر است تا پایان سال جاری تعداد روستا‌های گازدار استان کردستان از مرز ۱۴۰۰ مورد گذر خواهد کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار