مدیرکل بیمه سلامت کردستان تشریح کرد:
مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان در دوره شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 10 November 2020
انوراسماعیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک درباره مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی برارائه دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع افزود: تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه برخوردار شوند. بدیهی است این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری صرفا امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت برای این افراد دفترچه بیمه ۱۲ برگی صادر و تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: خانوار‌های متقاضی پوشش بیمه سلامت ایرانیان به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی کماکان می‌توانند بر اساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن و با پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰ درصد حق بیمه و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند. برای این گروه، پس از اعلام نتیجه ارزیابی وسع، امکان اعتراض به نتیجه اعلامی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار کرد: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند نیز در صورت تمایل می‌توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

اسماعیلی افزود: ساکنان روستاها، شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستاییان رایگان با اعتبار ۶ ماهه دریافت یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

وی بیان کرد: امکان انصراف و استرداد وجه برای بیمه شدگانی که با پرداخت حق بیمه در دوره انتظار ۱۰ روزه قرار دارند وجود نداشته و برای این افراد در صورت بستری شدن در بیمارستان، صدور معرفی‌نامه بستری امکان‌پذیر است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان در پایان از متقاضیان پوشش بیمه خواست برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، از طریق سایت سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس https://www.ihio.gov.ir/ درخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفتر چه بیمه خانوار خویش را دریافت نمایند.
منبع: تابناک
برچسب ها: بیمه سلامت ، کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار