دکتر آزاد حکمت:
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: امسال بیش از ۵۹۶ میلیارد ریال در بخش‌های توسعه تلفن ثابت، دیتا و سیار مخابرات این استان سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 09 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار داشت: مخابرات منطقه کردستان از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۳ میلیارد ریال در بخش تلفن ثابت، دیتا، انتقال و ۴۴۳ میلیارد ریال نیز در بخش سیار سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه از یک هزار و ۶۷۴ روستای دارای سکنه استان یک هزار و ۶۰۳ روستای آن دارای ارتباط است، اضافه کرد: امسال ۱۲ سایت bts و ۸۱ سایت با تکنولوژی ۴G به تاسیسات مخابراتی استان اضافه شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: با حذف کابل اقماری و سیستم‌های قدیمی و جایگزینی تکنولوژی‌های جدید در سال جاری، ۱۳ روستای دیگر دارای اینترنت خانگی شده که در حال حاضر ۵۱۴ روستا در استان از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند است.

حکمت به اجرای ۱۵۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی و ۲۰ کیلومتر فیبر شهری اشاره کرد و گفت: تمام شهرک‌های صنعتی فعال (١٢ شهرک) استان مجهز به فیبرنوری بوه و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این بستر در واحد‌های صنعتی سروآباد و منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز فراهم شده است.

در حال حاضر ۵۰۲ هزار و ۸۵۰ خط تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۹۶ خط تلفن همراه و ۱۱۹ هزار و ۳۸۲ پورت اینترنت خانگی مخابرات در کردستان وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار