حسن سجودی:
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان بیان داشت: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، شاهد ارتقای سطح شفافیت و در نتیجه عدالت مالیاتی خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 08 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی استان کردستان حسن سجودی اظهار داشت: در سال‌های اخیر به موازات افزایش اهمیت درآمد‌های مالیاتی، تلاش‌های زیادی برای پی ریزی یک نظام مالیاتی مبتنی بر اطلاعات و ریزداده‌های شفاف صورت گرفته است که در صورت موفقیت، تحقق عدالت مالیاتی را نیز به عنوان دستاوردی مهم به ارمغان خواهد آورد.
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با اشاره به این نکته که تصویب قانونی تحت عنوان «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» در سال ۱۳۹۸ از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه است افزود: از جمله موارد مورد تاکید در این قوانین، تکلیف صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی به نصب و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی و ثبت این پایانه‌ها در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور است.
وی تصریح نمود: انتظار می‌رود با عمل به تکالیف مندرج در قوانین یادشده بویژه قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» گام بسیار موثری در مسیر نیل به یک نظام مالیاتی هوشمند، کارآمد و شفاف برداشته شود. بر اساس این قانون، مشمولانی که بر اساس فراخوان سازمان امور مالیاتی کشور موظف به نصب و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی هستند می‌بایست ضمن استفاده از پایانه فروشگاهی، نسبت به درج مشخصات خواسته شده در سامانه متعلق به سازمان امور مالیاتی کشور اقدام کنند و خرید و فروش کالا‌ها و خدمات خود را از طریق این پایانه‌ها انجام دهند و برای مشتریان خود نیز رسید‌های ممهور به آرم سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کنند.
سجودی همچنین اذعان نمود: بدین منظور استفاده از دستگاه‌های کارتخوان معمولی که گاهی پوز (POS) هم خوانده می‌شود، کافی است و مشمولان فراخوان شده نیازی به خرید و نصب دستگاه‌ها و تجهیزات دیگری ندارند. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که دستگاه‌ها می‌بایست در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ثبت گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار