به میزبانی شرکت گاز استان کردستان :
گازدار شدن صنایع و واحد‌های تولیدی بخش صنعتی و کشاورزی کردستان، گامی مهم در جهت افزایش تولید، رشد و توسعه استان کردستان دارد و به گفته کارشناسان استفاده بخش صنعت و کشاورزی از گاز، نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و بالا بردن بازدهی و راندمان تولید دارد.
کد خبر: ۹۱۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 29 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری در هجدهمین جلسه کارگروه استانی گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی که به میزبانی شرکت گاز استان و با حضور اعضای کارگروه برگزار گردید درمورد روند افزایشی بهره مندی جمعیت استان کردستان از گاز طبیعی اظهارداشت: در ۲ دهه اخیر استفاده از گاز طبیعی در کشورمان روند بسیار سریعی داشته و اغلب مردم در شهر‌ها و روستا‌ها از این نعمت بهره‌مند شده اند که این روند در استان کردستان با شتاب بیشتری در حال تکوین است.
وی افزود: در این میان استفاده از گاز طبیعی در صنایع و واحد‌های تولیدی کشاورزی نیز در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است که نشان از اهمیت و جایگاه این سوخت در چرخه اقتصادی دارد.
مهندس فعله گری درمورد وضعیت پیشرفت مصوبات شورای اقتصاد چنین گفت: براساس ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر گازرسانی به صنایع، شرکت گاز استان کردستان اقدامات خوبی در این راستا را آغاز کرد و صنایع فاقد گاز با بررسی‌های کمیته گازرسانی به واحد‌های صنعتی شناسایی و برنامه ریزی مدونی برای بهره مندی آنان از گاز طبیعی انجام شده است.
وی افزود: براساس مصوبه جدید شورای اقتصاد تمامی واحد‌های صنعتی که از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت موافقت اصولی و جواز بهره برداری یا جواز تاسیس دریافت کرده اند می‌توانند از مزایایی طرح مصوبه شورای اقتصاد بهره‌مند گردند.
فعله گری یادآور شد: در استان کردستان ۱۴۰۷ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که سالانه بیش از ۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند که با برنامه ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت، صنایع پر مصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده اند که تا کنون ۵۸۲ واحد صنعتی با مصرف سالانه ۳۹ میلیون لیتر تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه بر روند اجرای مصوبات شورای اقتصاد تاکید کرد و ادامه داد: این شرکت در زمینه ارائه خدمات سریعتر و مطلوب‌تر به مشترکان گاز طبیعی در بخش صنایع گام برداشته و در نظر دارد در آینده نزدیک تمام صنایع را به شبکه گاز متصل کند.
احمد فعله گری با بیان اینکه ارتباط سازنده بین سازمان‌ها می‌تواند زمینه ساز توسعه باشد، اضافه کرد: برای برقراری ارتباط موثر و سازنده بین شرکت گاز و سایر ادارات بخصوص شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌های مرتبط تعاملات به شکل کارآمد مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم زمینه ساز توسعه فراگیر استان شود.
وی تاکید کرد: شرکت گاز استان کردستان پروژه‌ها را چنان طراحی می‌کند که بتواند اغلب صنایع تولیدی را تحت پوشش قرار داده و به توسعه فراگیر استان کمک کند.
در پایان این جلسه اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود و پیشرفت مصوبات ارائه دادند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار