فتحی مدیر کل اداره زندان های کردستان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه کردستان از جعفر عبدالملکی به صورت ویژه تقدیر کرد.
کد خبر: ۹۱۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 28 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان فتحی مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان به همراه مدیر نمایندگی ستاد دیه، با حضور در دفتر عبدالملکی مدیرکل صدا وسیمای کردستان از زحمات، تلاش‌ها و همکاری‌های وی با مجموعه ستاد دیه با اهدای لوح تقدیر، تشکر و قدردانی نمود.
فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان در ابتدای این دیدار با اشاره به این موضوع که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جشن‌های گلریزان با حضور باشکوه مردم و خیرین فراهم نگردید گفت: یکی از رویداد‌های مهمی که همه ساله و در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور و از جمله استان کردستان شاهد آن هستیم، جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌باشد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آن با حضور باشکوه مردم محقق نگردید، اما خوشبختانه با حمایت‌های صدا وسیمای استان این جشن در شب‌های ماه مبارک رمضان به صورت برنامه زنده تلویزیونی از شبکه استانی پخش گردید که این موضوع موجبات جمع آوری بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان کمک از سوی خیرین و مردم نیک اندیش استان را فراهم نمود.
فتحی، صدا و سیمای کردستان را یکی از حامیان اصلی ستاد دیه در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد قلمداد نمود و خاطرنشان کرد: شواهد حاکی از آن است شبکه تلویزیونی کردستان رسانه‌ای بسیار پرمخاطب در استان می‌باشد که خوشبختانه این ظرفیت مساعد توانست در سال جاری ستاد دیه را در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یاری رسان باشد.
مدیرکل زندان‌های کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان با بیان این مطلب که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۴ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشته اند افزود: برای آزادی این تعداد زندانی بیش از ۲۵۳ میلیارد ریال از طریق مختلف از جمله کمک‌های بلاعوض ستاد دیه، وام بانک‌های عامل، گذشت شکات، اعسار، صندوق خسارت‌های بیمه بدنی، کمک‌های بلاعوض بنیاد مستضعفان و ... هزینه گردیده است.
نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان مبلغ کمک‌های بلاعوض اعطایی به زندانیان جرائم غیرعمد را تاکنون بیش از ۳۱ میلیارد ریال دانست بیان داشت: حدود ۱۴ میلیارد ریال از این مبلغ را بنیاد مستضعفان کشور تقبل نمود و مابقی نیز از طریق کمک‌های مردمی و ستاد دیه فراهم گردید.
عبدالملکی مدیرکل صدا وسیمای استان کردستان نیز با تاکید بر این موضوع که کمک به گسترش فرهنگ نیک اندیشی و حمایت از افراد نیازمند و آسیب دیده‌ی جامعه، یکی از رسالت‌های صدا و سیما می‌باشد گفت: زندانیان جرائم غیرعمد یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه می‌باشند که در این راستا صدا و سیمای استان تمام تلاش خود را در جهت کمک به آزادی آنان از زندان که این مهم به نوبه خود در جهت کاهش آسیب در جامعه می‌باشد، به کار خواهد گرفت.
عبدالملکی در پایان سخنان خود عملکرد ستاد دیه کردستان را بسیار خوب دانست و افزود: صدا و سیمای مرکز کردستان این آمادگی را دارد تا همچون سال‌های گذشته ستاد مردمی دیه را در دست یابی هرچه بهتر به رسالت انسان دوستانه و حساس خود یعنی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یاری دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار