رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :
محمد فرید سپری گفت :اجرای پدافند غیر عامل تضمین کاهش بروز خسارت در دوران رخدادها و حوادث.
کد خبر: ۹۱۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲ 24 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد فرید سپری در چهارمین جلسه کارگروه پدافند غیر عامل در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان که با حضور، محمدرضایی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی، دبیر کارگروه، معاونین و مدیران واحد‌های تابعه و وابسته در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد اظهار کرد:
اهمیت پدافند غیر عامل این است که با کمترین هزینه ما بتوانیم از بروز هر فاجعه و خسارت زیاد جلو گیری کنیم.
وی افزود: حساسیت و توجه بیشتر در اجرایی کردن برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیر عامل با اولویت توجه بیشتر به کمبود‌ها باعث می‌شود اهمیت این مهم بر همگان ثابت شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در شرایط حاکم کشور ما نیازمند این هستیم که در مانور‌ها به صورت واقعی کار کنیم تا توانایی و تاب آوری خود را مورد آزمون وسنجش قرار دهیم.
وی تاکید کرد: امنیت غذایی یکی از مهمترین وظایف ما در قبال مردم است که باید با دقت کامل و با کمترین انحراف بتوانیم این کار را انجام بدهیم. براین اساس باید در پدافند غیرعامل تاب آوری، یک موضوع فوق العاده مهم میباشد و البته امسال پدافند غیرعامل زیستی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشی بخش کشاورزی استان تامین کود اوره با ظرفیت زیاد است که این مهم با رعایت میزان بذر محدود در هکتار و تحت مصرف خاص خود باعث افزایش یک تن عملکرد در هکتار گندم استان شده است؛ و تداوم این بحث به امنیت غذایی کشور کمک خواهد کرد.
سپری با اشاره به تاثیر آموزش و ترویج در تقویت پدافند غیرعامل در استان کردستان اظهار داشت: از مهمترین اقداماتی که ضرورت انجام آن احساس می‌شود اطلاع رسانی و آگاهی سازی با تهیه و توزیع پوستر و تراکت در مکان‌ها و فضای مجازی است. به ویژه توانمند سازی پرسنل مرزبانی در خصوص شناخت آفات و بیماری‌های قرنطیه‌ای گیاهی و دامی بسیار حائز اهمیت است.
به گفته سپری: مسئله آموزش پرسنل مرزبانی در خصوص پدافند زیستی به عنوان یک مسئله خیلی مهم و حائز اهمیت است به ویژه در حال حاضر استان ما به بیش از ۲۱۰ انواع بیماریهای، نماتود، آفت گیاهی و دامی قرنطینه داخلی داریم. در بحث توجه به انواع آفت و بیماری‌های دامی و زراعی هم دقت فراوانی وجود دارد که به هر نحوی وارد استان و کشور نشود.
وی اذعان کرد: مهم‌ترین بحث در مانور‌ها شناخت تهدیدات و نقاط ضعف می‌باشد و از جمله مانور‌های که امسال در سطح استان کردستان اجرا می‌شوند می‌توان به اجرای مانور پیشگیری از آلودگی زیستی در خط تولید کارخانه‌های آرد، اجرای مانور اطفای حریق توسط منابع طبیعی استان کردستان، برگزاری برنامه‌های آموزشی برای مرزبانی توسط دامپزشکی استان کردستان اشاره کرد.
درپایان این جلسه هماهنگی‌های لازم در خصوص فعالیت‌های کارگروه پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی ویژه نکوداشت هفته پدافند غیر عامل و مراکز ثقل تحت پوشش سازمان بازنگری شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار