مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از آبان سال گذشته تاکنون ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت دفترچه همگانی رایگان بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان مراجعه کردند که ۱۳۰ هزار نفر آنان مشمول این طرح شدند.
کد خبر: ۹۱۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 24 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل ایرنا کردستان انور اسماعیلی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این افراد جزو دهک‌های سطح یک، ۲ و سه جامعه بوده و به صورت رایگان از دفترچه همگانی سلامت بهره‌مند شدند و ۲۰ هزار نفر نیز در قالب دهک چهار مشمول تخفیف ۵۰ درصدی شدند.

وی با بیان اینکه از آبان پارسال تاکنون ۵۰ هزار متقاضی کردستانی دهک پنج به بالا (دارای وضعیت مالی مناسب) نیز دفترچه سلامت دریافت کردند، افزود: این افراد باید حق صدور دفترچه سالانه را (۶۹۰ هزار تومان) پرداخت کنند، اما ۲۰ هزار نفر آنان اعتراض کرده‌اند که به اعتراض ۱۵ هزار نفر آنان پاسخ داده شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان به الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای اشاره و اضافه کرد: تاکنون ۲۳۵ مطب پزشکان استان به سامانه الکترونیکی سازمان بیمه سلامت متصل شده‌اند و ۳۰۰ هزار نسخه الکترونیکی با چهار میلیارد تومان بار مالی صادر شده است.

اسماعیلی به فعالیت ۲۱۶ مرکز درمانی و رادیوژی و تصویربرداری طرف قرارداد با بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: امسال در این مراکز نیز ۴۰۰ هزار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی با ۲۰ میلیارد تومان ارزش مالی صادر شده است.

وی از جمله مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیکی را به حداقل رساندن تخلفات و افزایش شفافیت مالی اعلام کرد و یادآور شد: امسال همچنین در ۱۲ درمانگاه طرف قرارداد بیمه سلامت هم، ۱۰۰ هزار نسخه نویسی و نسخه پیچی با ارزش مالی ۵۰۰ میلیون تومان صادر شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه هیچ مرکزی در بخش خصوصی حق صدور نسخه کاغذی ندارد، افزود: سال گذشته حدود ۱۴ هزار پرونده در حوزه بستری الکترونیکی تشکیل و خدمات بیمه‌ای صورت گرفت.

اسماعیلی به وجود یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده سلامت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۶۰۰ هزار مورد از بیمه شدگان روستایی، ۳۰۰ هزار بیمه شده همگانی ایرانیان، ۱۰۰ هزار سایر اقشار، ۱۰۰ هزار بیمه شده کارمندی و ۲ هزار نفر نیز بیماران خاص هستند.

وی ضمن اشاره به فعالیت ۳۲ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت استان، اضافه کرد: غیر از این دفاتر و ۱۰ اداره متبوع، هیچ نماینده یا شرکتی در استان نداریم و مردم فریب تبلیغات برخی افراد یا شرکت‌های سودجود را نخورند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه سال گذشته ۲۵۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای ثابت در استان حذف شد، گفت: از ۲۰ مهر امسال برای دریافت خدمات نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه سلامت نیست و بیمه‌شدگان می‌توانند با ارائه کد ملی از خدمات بهره‌مند شوند.


منبع: ايرنا
برچسب ها: بیمه سلامت ، کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار