ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان با هدف افزایش 40 هزار مترمکعبی ظرفیت تصفیه و 140 هزار نفری جمعیت زیر پوشش در حال اجرا می باشد.
کد خبر: ۹۱۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 20 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، در جهان کنونی موضوع دفع فاضلاب خانگی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم زیست محیطی مطرح است. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت همواره تأکید می‌کند که لوله کشی آب شهری هنگامی اهمیت و ارزش اصلی خود را خواهد داشت که در کنار آن شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب نیز وجود داشته باشد.
در همین راستا ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب با سرعت و جدیت بیشتری در دستور کار است و در استان کردستان نیز یکی از پروژه‌ها ارتقای تصفیه خانه فاضلاب مریوان است که ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ در حال حاضر ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز بوده که برای ۱۰۵ هزار نفر ایجاد شده است.
ظرفیت تصفیه این پروژه پس از ارتقاء قرار است به ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز و برای جمعیت ۲۴۴ هزار نفری باشد که برای تحقق این هدف تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.
ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان شامل کل تجهیزات به همراه ۲ واحد تانک ته نشینی ثانویه، تانک هضم هوازی لجن، تغلیظ کننده‌های اولیه و ثانویه لجن، پایپینگ بین واحد‌ها و حوضچه تماس کلر می‌باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار