جشنواره ملی نقاشی آب به عنوان نخستین همکاری وزارت نیرو و یونیسف در راستای توسعه پایدار منابع آب کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 14 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، این جشنواره ملی با شعار محوری "ارزش آب" برای کودکان و نوجوانان (تا ۱۸ سال) با همکاری یونیسف، وزارت نیرو و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورشی کودکان و نوجوانان برای حضور پررنگ مدارس و دانش‌آموزان در این جشنواره سراسری اجرا خواهد شد.
وزارت نیرو این جشنواره را در راستای سند همکاری امضا شده میان این وزارتخانه با یونیسف که در اواخر خردادماه سال جاری به امضای طرفین رسید، به مرحله اجرا رسانده است.
در این سند همکاری، برنامه‌های فرهنگی در زمینه کار کودک و نوجوان همچون برگزاری جشنواره ملی و منطقه‌ای نقاشی آب، کارگاه آموزشی با محوریت مدیریت منابع آب و ظرفیت‌سازی برای رعایت هر چه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در ساخت تاسیسات آب و برق و پشتیبانی فنی برای ارتقای ظرفیت در مدیریت منابع آب برای همکاری دو طرفه تعریف شده و این نخستین برنامه فرهنگی اجرا شده طبق مفاد این تفاهم‌نامه است.
۶ محور اعلام شده برای جشنواره شامل "آب و محیط زیست"، "آب و کشاورزی"، "آب و فرهنگ"، "سازگاری با کم آبی"، "بازچرخانی آب"، "کرونا"، "بهداشت" و "مصرف آب" مورد توجه قرار گرفته که هر گروه سنی به مقتضای سواد آبی خود بتوانند آثار نقاشی موردنظر را برای جشنواره ارسال کنند.
در جشنواره ملی نقاشی آب، بخش ویژه "آب و آینده ما" در راستای نگاه توسعه پایدار به منابع ارزشمند آب کشور و با هدف ایجاد حساسیت برای حفظ این میراث گرانبها برای آیندگان در نظر گرفته شده است.
شعار محوری جشنواره یعنی «ارزش آب» نیز بر اساس نامگذاری روز جهانی آب برای سال ۲۰۲۱ که از سوی سازمان ملل تعیین شده، انتخاب شده است؛ اختتامیه این جشنواره و معرفی آثار برتر نیز در فروردین سال آینده برگزار می‌شود.
شرکت در این جشنواره ملی برای عموم آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از تاریخ ۱۵ مهر تا یکم دی‌ماه
سال‌جاری از طریق لینک موجود در سایت جشنواره ملی نقاشی آب به آدرس https://f.moe.gov.ir
 ارسال کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار