مدير عامل شركت گاز استان كردستان:
مهندس احمد فعله گري مدير عامل شرکت گاز استان كردستان گفت : مشتركان در بخش هاي خانگي ، صنعتي و تجاري در شش ماهه اول سال جاري بيش از 1 ميليارد و 319 ميليون و 669 هزار و 729 متر مكعب گازطبيعي متر مكعب گاز طبيعي مصرف كردند.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 13 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری در مورد اهمیت گاز طبیعی گفت: با پشت سر گذاشتن فصل گرما و پیک مصرف در سایر انرژی‌ها و ورود به فصل سرما پیک مصرف گاز طبیعی آغاز می‌گردد و گذر از این مرحله با عزم ملی و رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی امکان پذیر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۳ درصدی خانوار روستایی واجد شرایط استان از گاز طبیعی گفت: به طور میانگین بیش از ۹۸ درصد انرژی گرمایشی بخش خانگی استان با گاز طبیعی تامین می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: مصرف کل استان در شش ماهه اول سال جاری در تمامی بخش‌ها ۱ میلیون و ۳۱۹ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۷۲۹ متر مکعب بوده که میزان مصرف در بخش سی ان جی ۹۰ میلیون و ۷۲۸ هزار متر مکعب، صنعتی ۱۲۵ میلیون و ۱۵۵ هزار، تجاری ۲۴ میلیون و ۸۹ هزار و عمومی ۱۱ میلیون و ۴۷۸ هزار، خانگی ۴۳۹ میلیون و ۸۸۸ هزار، نیروگاه سنندج ۶۱۵ میلیون و ۷۶۱ آموزش و پرورش ۷ میلیون و ۳۳۴ هزار و امکان مذهبی ۵ میلیون و ۲۳۶ هزار متر مکعب بوده است.
فعله گری در مورد نسبت مصرف بخش‌های مختلف این چنین توضیح داد: سی ان جی ۷ درصد، صنعتی ۹ درصد، تجاری و عمومی ۴ درصد، خانگی ۳۳ درصد و نیروگاه سنندج ۴۷ درصد از کل مصرف استان در شش ماهه اول سال جاری را به خود اختصاص داده اند.
لازم به ذکر است مصرف گاز طبیعی در مدت مشابه سال گذشته در تمام بخش‌ها برابر با ۱ میلیارد و ۱۹۳ میلیون و ۱۵ هزار و ۶۱۲ متر مکعب بوده که با مقایسه میزان مصرف در ۲ سال پیاپی افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار