؛فراخوان دومین کنگره ملی " اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی" از سری برنامه های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به مرکزیت ایلام ، توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 23 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی از جمله اهداف این کنگره است.

محور های فراخوان اربعین حسینی و حماسه عاشورا است و زبان‌ها و گویش‌های:  بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی، مرکزی، و ... می‌توانند در این  کنگره شرکت کنند.

هر شاعر می‌تواند حداکثر 3 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کند و اشعار  در قالب word، با قلم nazanin و اندازه 14 باشد و ارسال ترجمه فارسی اشعار الزامی است و  به منظور تسریع در داوری ضرورت دارد، زبان و گویش شعر در ذیل عنوان اثر ذکر شود.

محدودیتی برای قالب‌های شعری و شرایط سنی شرکت کنندگان وجود ندارد.

فرایند ثبت‌نام و ارسال آثار فقط از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می‌شود.

در صورت خاتمه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری حضوری مراسم اختتامیه، اسکان و پذیرایی میهمانان بر عهده‌ی دبیرخانه کنگره است و به شرکت‌کنندگان در مرحله‌ی پایانی متناسب با موقعیت مکانی آنها، کمک هزینه ایاب و ذهاب ریلی یا زمینی پرداخت خواهد شد.

   در صورت عدم وجود شرایط مناسب به منظور برگزرای مراسم اختتامیه، این مراسم به صورت مجازی برگزار خواهد شد که شرایط آن متعاقبا اعلام می گردد.

  هرگونه نظر و پیشنهاد  از طریق سامانه نظام پیشنهادات برروی سایت www.shamstoos.ir دریافت می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار پایان آبان ماه امسال  اعلام شده و  اختتامیه‌ نیز در نیمه دوم آذر برگزار خواهد شد.

آدرس دبیرخانه ایلام، خیابان رسالت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و  سایت: http://ilam.shamstoos.ir و نشانی الکترونیکی(رایانامه): ravabetilam@farhangmail.ir

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار