سردار سید صادق حسینی:
سردار حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان: باید از تجربیات گران بها و ارزشمند دوران دفاع مقدس جهت بازسازی کشور استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ 20 September 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان، سردار سید صادق حسینی در نشستی به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس، اما شهدا و شهدا استان کردستان و همچنین آرزوی طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ایام دفاع مقدس سند بزرگی در تاریخ ایران اسلامی پنداشته می‌شود، باید از تجربیات گرانبها و ارزشمند دوران دفاع مقدس برای بازسازی کشور استفاده کنیم که سپاه در این راستا نقش عمده‌ای در سازندگی کشور دارد و هر آنچه در توان دارد را به کار می‌گیرد. 
سردار سید صادق حسینی عنوان کرد :
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه هشت سال مبارزه بی‌امان گواه ایمان قوی به خداوند است، گفت: عزم راسخ ملت سلحشور برای صیانت از کیان کشور از عوامل پیروزی‌بخش است که با سه عامل دین، مردم و رهبری کارزیماتیک به پیروزی نایل شد. شیوه و آیین جنگ متد و روشی بود که محور مقاومت را پیروز و آزادی قدس شریف را محقق می‌سازد.
سردار حسینی با ذکر اینکه صدام با حمایت دو بلوک شرق و غرب ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کرد، ادامه داد: امروز باید نخبگان، اصحاب رسانه، سران، مسئولان سه قوه و تمامی دست‌اندر کاران از این انقلاب پاسداری کنند.
وی با تأکید بر اینکه برای حرکت رو به جلوی انقلاب و تبیین جایگاه مردم در مقابله با دشمن، وحدت سرانه سه قوه الزمی است، خاطرنشان کرد: تحرکاتی همچون تلاش آمریکای جهان‌خوار و استبکار برای ارتباط دادن کشور‌های سرسپرده به رژیم اشغالی اسرائیل و تلاش برای بازگشت خودکار تحریم‌های پیش از برجام، محکوم است.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با اذعان به اینکه ما برکات زیادی را از دفاع مقدس کسب کرده و در بسیاری از موارد به خودکفایی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی برکات زیادی داشته که از جمله آن مکتب حاج قاسم سلیمانی بوده که جوانان با توسل به آن توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و خواهند کرد.
وی با یادآوری اینکه دشمن تمام قوای خود را بسیج کرد، ادامه داد: دیگر توطئه دشمن با هدف تجزیه کردن ایران و به تصرف در آوردن مرز‌ها دنبال شد، تمام تلاش دشمن ناکام مانده و در میان جهانیان به‌عنوان متجاوزین معرفی شدند.
سردار حسینی با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل از رزمندگان کردستانی و برگزاری یادواره‌های شهدا و همایش تجلیل از زنان ایثارگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله برنامه‌های این ایام بوده و بخشی از برنامه‌ها در فضای مجازی و بخش دیگر به صورت محدود اجرایی می‌شود.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه امسال رژه نیرو‌های مسلح به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود، آغاز برنامه‌ها را از فردا با استماع فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس عنوان و تصریح کرد: سپاه یکی از محور‌های اساسی حضور در جنگ و پیروزی است که در غالب عملیات‌ها حضور داشته و نیرو‌های جان بر کف آن از اروند تا ارتفاعات غرب و از جنوب به شمال و دیگر محور‌ها خدمت کردند.
وی با تأکید بر اینکه امروز از اندوخته‌های دفاع مقدس برای توسعه استفاده می‌شود، افزود: خدمت‌رسانی سپاه به مردم پایانی ندارد و در شرایط کنونی تنها شکل آن تعییر کرده و کماکان ادامه دارد به گونه‌ای که ماشین‌آلات سپاه در بحث خدمات و طرح‌های عام المنفعه به خدمت گرفته شده است.

سردار حسینی از تهیه و توزیع ۵۰۰ جهیزیه بین نوعروسان استان خبر داد و گفت: ۵۰۰ واحد مسکن محرومین نیز تکمیل و تحویل عزیزان مددجو تحت پوشش کمیته قرار داده خواهد شد.
وی با گریز به برگزاری چندین مرحله زرمایش «کمک مؤمنانه» توسط سپاه در استان توضیح داد: در طول هفته دفاع مقدس ۲۹۱ پروژه با هزینه ۱۴ میلیارد تومان در سطح استان کلنگ‌زنی خواهد شد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با ذکر اینکه ۴۸ هزار و ۸۲ بسته کمک معیشتی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان در ایام کرونا در سطح استان توزیع شد، افزود: بالغ بر ۲۴۸ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده نیز توزیع شد.
‌وی شعار امسال را «ما قوی هستیم» عنوان و با بیان اینکه ۶۰ عنوان برنامه و ۸۰۰ مورد برنامه فرهنگی و هنری در این هفته اجرا می‌شود، گفت: اقدامات درمانی در مناطق محروم، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، دیدار با فرماندهان، حمایت از بانوان سرپرست خانوار، تولید مستند و... از جمله مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستند.
سردار حسینی با تأکید بر اینکه با بهره‌گیری هنرمندانه از فضای رسانه می‌توان هنرمندانه اثرگذار بود، خاطرنشان کرد: ما در جنگ تمام عیار رسانه‌ای هستیم و دشمن در تلاش است تا فرهنگ استقامت، روح سلحشوری و هویت ایمانی را از ایرانیان بگیرد.
وی با ذکر اینکه ما آغازگر جنگ نبودیم و امتیازی به دشمن ندادیم، یادآور شد: جنگ تحمیلی یک نبرد کاملاً نابرابری بود که در تمام ابعاد شکل گرفت، جنگی که در هیچ قسمت تجهیزاتی و نیرو‌های حاضر در آن قابل مقایسه نبود.
حضرت امام راحل (ره) شروع تهاجم دشمن را آغاز دفاع مقدس دانسته و اعلام کردند که این جنگ آنقدر حرف برای گفتن دارد که اگر هزاران فرد خوش‌ذوق درباره آن بنویسند باز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. دوران دفاع مقدس نشان از دورانی طلایی از حضور مردم عزیز کشورمان است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار