مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان خبر داد: در ۵ ماهه اول سالجاری بالغ بر ۳۷۹ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 15 September 2020
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان کردستان حسن سجودی اظهار داشت: از مبلغ فوق ۲۳۹ میلیارد ریال به نقاط شهری و مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال به دهیاری‌ها و نقاط روستایی بدون دهیاری اختصاص داده شده است و شهرداری سنندج با دریافت مبلغ ۸۸ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال بالاترین دریافتی در بین نقاط شهری داشته است.
حسن سجودی ادامه داد: در بین دیگر نقاط استان شهرداری سقز با ۳۵ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال، شهرداری مریوان با ۳۰ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال، شهرداری بانه با ۲۴ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال، به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده اند.
همچنین شهرداری بیجار ۱۳ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال، شهرداری دهگلان ۶ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال، شهرداری دیواندره ۷ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال، شهرداری سروآباد ۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال، شهرداری قروه ۱۷ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال و شهرداری کامیاران ۱۲ میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافت نموده اند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان در پایان افزود: پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور آبادانی، توسعه و عمران شهر‌ها و روستا‌ها صورت می‌گیرد و موجب تحقق عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و همچنین فرهنگ سازی مالیاتی می‌شود که بسیار قابل توجه است.
قابل ذکر است که مطابق قانون، نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش‌افزوده می‌باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار