رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه باید سرمایه انسانی کارآمد و فعال در توسعه کشور مورد توجه قرار گیرد گفت: رونق تولید ملی و داخلی مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ 14 September 2020
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان؛ علی اوسط هاشمی عصر یکشنبه در آئین افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت بازرگانی تولید پوشاک صاحب در شهرستان سقز اظهار داشت: این شهرستان با توجه به قرار گرفتن در مسیر بین راهی جنوب کشور به شمالغرب و همچنین بهره مندی از سرمایه انسانی فعال، نیاز دارد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی را باید بهتر و موثر‌تر از گذشته ترویج دهیم، افزود: جامعه هدف در این کار، تمام اقشار هستند و هیچ کسی در این خصوص مستثنا نیست و هر شخصی به این آموزش‌ها نیاز داشته باشد مورد توجه این سازمان برای فراگیری مهارت قرار خواهد گرفت.

هاشمی مهارت آموزی را برای کشاورزان، کسبه و بازاریان، هنرجویان و دیگر اقشار جامعه مهم دانست و به استفاده از نیرو‌های مستعد و کارمد انسانی با پتانسیل مهارتی و فنی در سطح بازار کار این شهرستان تاکید کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دختران برای اشتغال زنان در این شهرستان باید هر چه زودتر تکمیل و راه اندازی شود، اضافه کرد: زنان هم با کسب مهارت فنی و حرفه‌ای می‌توانند در تولید محصولات داخلی و نیاز روز بازار سهم بیشتری داشته باشند.
وی به افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت بازرگانی تولید پوشاک صاحب به عنوان یک کار مهم و اشتغال زا اشاره کرد و یادآور شد: این مراکز آموزش با تولید پوشاک متنوع توانایی دارد علاوه بر تامین لباس اقوام مختلف، نگاهی هم به بازار کشور‌های همجوار برای صادرات محصولات خود داشته باشد.
مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت بازرگانی الماس غرب آلتونی با زیر بنای ۲ هزار متر در ناحیه صنعتی صاحب بخش خصوصی امروز به بهره برداری رسید، در این مرکز جدا از آموزش و مهارت خیاطی به علاقمندان زن، انواع پوشاک زنانه و بچه گانه نیز تولید و بازار منطقه، استان‌های دیگر و کشور‌های همجوار صادر می‌کند.
این مرکز تولیدی و کارگاهی که ۱۸ زن بصورت مستقیم و ۱۰ مرد بصورت غیر مستقیم اشتغال دارند، عصر امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و برخی مسوولان استان کردستان و شهرستان سقز به بهره‌برداری رسید.

مرکز آموزش مهارت روستای سرا که امروز مورد بازدید رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار گرفت در زمینه تولید لباس زنانه، دخترانه، بچه گانه و مردانه فعالیت می‌کند و تعدادی از زنان، دختران و پسران این روستا در این مرکز مشغول کار و فراگیری مهارت هستند.
هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین مجوز راه اندازی طرح آموزش در محیط کار واقعی را برای نخستین بار در استان کردستان به مجموعه هتل و رستوران کورد شهر سقز اعطا کرد.

هاشمی با حضور در این هتل، هدف از راه اندازی این مرکز آموزشی را ارتقای سطح نیرو‌ها جهت تغییر، استفاده از دانش و تکنولوژی روز و آموزش پرسنل هتل برای ارایه خدمات بهتر و مناسب‌تر به مشتریان اعلام و افزود: باید مجموعه کارکنان هتل باید با آموزش و توانمندسازی، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه مهارتی در بیشتر شغل ها، ضعف‌هایی دیده می‌شود، تاکید کرد: باید همپای تهران و هنرستان هتلداری و جهانگردی هما در مشهد، افراد را در شهرستان‌ها نیز آموزش داد.
گفتنی است علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به شهرستان سقز از مرکز آموزش مهارت دهستان سرا، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دختران سقز و مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت بازرگانی الماس غرب آلتونی شهر صاحب بازدید کرد.
وی همچنین به شهرستان دیواندره نیز سفر کرد و از گلخانه یک هزار هکتاری مجهز به تکنولوژی روز در زمینه کشت و کار بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت این گلخانه قرار گرفت.
سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار