رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور :
علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که باید زمینه را برای افرادی که به هر نحوی تحصیلات دانشگاهی ندارند فراهم کنیم گفت: کسب مهارت و آموزش های فنی و حرفه‌ای برای روستائیان بویژه جوانان امری ضروری و لازم الاجرا است.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 14 September 2020
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان؛ علی اوسط هاشمی عصر یکشنبه در بازدید از مرکز آموزش مهارت روستایی دهستان سرا از توابع شهرستان سقز اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس نیاز سنجی روستاها، آموزش مهارت و حرفه آموزی را ترویج می‌دهد تا جوانان روستایی هم از آموزش‌های نوین روز دنیا بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه کسب مهارت برای روستائیان ضروری است و باید برای جوانانی که به هر نحوی از آموزش و تحصیلات دانشگاهی باز مانده اند، زمینه فراگیری مهارت و دانش افزایی را فراهم کنیم، افزود: با آموزش‌های کسب و کار مهارتی به مردم ثابت می‌کنیم تنها تحصیلات دانشگاهی برای ایجاد شغل موثر نیست بلکه داشتن مهارت نیز برای تحقق این امر مهم، لازم است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید صالحیان شهرستان سقز هم در حاشیه این بازدید گفت: دوره‌های آموزشی در چارچوب اشتغال زایی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و همچنین ایجاد مشاغل خدماتی در این دهستان ۳۰ تا۴۰ درصد در سنوات اخیر رشد داشته است.
کاوه احمدزاده با بیان اینکه کشاورزی اولویت دارترین حرفه برای مردم این منطقه است و در کنار آن رشته‌های صنایع دستی، تولید پوشاک و پرورش گیاهان دارویی نیز فعال بوده و کارآموز دارد، افزود: براساس مطالعات توسعه روستا‌های سقز که در حال انجام است، زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای برای ساکنان ۲۰ روستا در هر شهرستان استان کردستان فراهم خواهد شد.
سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار