نطق محسن فتحی در مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: تجدیدنظر در نحوه پذیرش جوانان در ورود به دانشگاه و ابطال رویه بومی گزینی در پذیرش دانشگاه‌های کشوری ضروری است.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 06 September 2020
به گزارش روابط عمومی و ارتباطات رسانه‌ای دفتر دکتر محسن فتحی، نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی در جلسه علنی مجلس با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: ضروری است که از نگرانی‌های پیش آمده در خصوص سلامت دانش آموزان و به تبع آن کل جامعه ابهام زدایی نمود.
وی گفت: بر ما و ستاد کرونا تکلیف است از ابهامات و تعلل در تصمیم گیری‌ها و اظهارنظر‌های متعدد پرهیز نموده و ایجاد یک رویه عقلانی که حافظ و ضامن سلامت جامعه هست را اجرا نماییم.
فتحی با تاکید بر لزوم تزریق اعتبارات ورای اعتبارات مصرح در قانون بودجه کشور باهدف رسیدن به یک توازن منطقی با سایر مناطق توسعه یافته کشور برای کردستان افزود: در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی در وضع قوانین محلی، سهیم کردن کردستانی‌ها از قدرت مرکزی و بدنه عالی دولت و سایر نهاد‌های کشوری بر اساس حق مسلم کرد‌ها یک گام مهم برای افزایش همبستگی ملی است.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: تجدیدنظر در نحوه پذیرش جوانان در ورود به دانشگاه و ابطال رویه بومی گزینی در پذیرش دانشگاه‌های کشوری، واژه‌ای که در ظاهر رنگ و جلای بومی دارد، ولی در عمل باعث از بین رفتن حق نخبگان کردستانی است و تبعیض آشکار است.
وی اظهار داشت: میانگین نمرات دانش آموزان کردستانی در سطح کشور رتبه دوازدهم است، ولی در پذیرش و ورود به مراکز آموزش عالی این میانگین به رده‌های بیست و هفتم و پایین‌تر تقلیل پیدا می‌کند.
نماینده کردستان حمایت و تأمین بودجه برای آموزش زبان مادری در کنار زبان ملی را فرصت دانست و گفت: این مهم فرصتی برای وحدت و حفظ هویت‌های تشکیل دهنده ایران بزرگ است.
محسن فتحی افزود: تأمین شغل مناسب و ایجاد رونق اقتصادی برای مرزنشینان جهت جلوگیری از تحقیر آن‌ها با مشاغل کاذبی، چون کولبری ضروری است.
دبیر کمیسیون بهداشت با تاکید بر قائل بودن به اولویت مردم کردستان در استفاده از منابع آبی استان، بیان داشت: روا نیست در فاصله بسیار نزدیک این منابع، مردم کم آبی تحمل نمایند. آنچه این روز‌ها در شهرستان دیواندره مشهود است بی آبی آن‌ها در فاصله دو کیلومتری از سد سیاه زاغ است.
فتحی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین دارای شرایط مشابه که از ۹۰ درصد آخرین حقوق و مزایای شاغلین همان دستگاه کمتر نباشد به دغدغه‌های چندین ساله این عزیزان پایان دهیم.
لزوم تخصیص اعتبار برای تسریع تکمیل پروژه بزرگراه کرمانشاه میاندوآب، تسریع در عملیات اجرایی بیمارستان کامیاران، نگاه به روستا‌ها به عنوان یک بسته تولیدی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه درون زا با در نظر گرفتن مزیت‌های نسبی آن ها، لزوم افتتاح دانشکده داروسازی و ایجاد کارخانه‌های تولید داروی گیاهی، توسعه دام پروری به عنوان یک صنعت کاملا اشتغال زا، مکانیزه و یکپارچه نمودن اراضی کشاورزی در قالب شرکت‌های سهامی زراعی و ایجاد قطعات بزرگ کشاورزی برای بهره وری مناسب و حداکثری از دیگر موارد مطرح شده توسط نماینده کردستان بود.
محسن فتحی تصویب مشوق‌های لازم و کاهش پیچیدگی فرایند اداری تسهیل سرمایه گذاری در مناطق محروم کردستان و تهیه و تصویب لایحه قانونی توسعه اقتصادی کردستان، شامل معافیت‌ها و تسهیلات خاص در راستای توسعه بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی و زیرساخت‌های آن را نیز از دیگر نیازمندی‌های تسریع در توسعه کردستان عنوان کرد.
وی با تقدیر مجدد از اعتماد مردم حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران در انتخابات سال گذشته، خود را ملزم به اجرای تعهدات و وعده‌های مطرح شده دانست.
فتحی همچنین انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی را به عنوان نماینده جدید، ولی فقیه در کردستان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد حضور وی سبب تسهیل توسعه و افزایش همدلی در استان گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار