محمد دره وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تلاش در جهت افزایش تولید و اشتغال در استان یک امر به معروف و کم کاری در این راه یک نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 06 September 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، محمد دره‌وزمی روز یکشنبه در نشست مدیریت تولیدی و صنعتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: تامین سرمایه در گردش، ارز و مواد اولیه برای واحد‌های تولیدی را اگر بدرستی انجام دهیم به معروف عمل کرده در غیر این صورت به منکر رفتار کرده‌ایم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای رونق تولید در کردستان افزود: هر میزان اشتغالزایی افزایش پیدا کند شاهد کاهش بزه‌های اجتماعی خواهیم بود و هر چقدر مردم استان از نظر مالی شرایط بهتری پیدا کنند معروفات در جامعه بیشتر و منکرات کاهش می‌یابد.
دره‌وزمی یادآور شد: حوزه معدن یکی از ظرفیت‌های استان کردستان است و هر چقدر فرآوری را در این حوزه افزایش دهیم و از خام فروشی بکاهیم موفق‌تر خواهیم بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم طلای خالص در استان تولید می‌شود که بیش از ۵۰ درصد طلای تولیدی کشور را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه طلا پشتوانه مالی کشور است و اهمیت این ماده معدنی را نشان می‌دهد، گفت: در واحد زرکوه معدن ساریگونی قروه یک هزار و ۲۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و ۲۰۰ میلیارد تومان در اثر فعالیت این معدن به خزانه کشور می‌رود.
دره‌وزمی تاکید کرد: ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های معدنی از اهداف فعالیت در حوزه معدنی است و در این راستا عملیات اجرایی معدن طلای سقز هم آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینک زنجیره آهن را آغاز کرده‌ایم، یادآور شد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن کنسانتره آهن در حال تولید است، عملیات اجرایی گندله، فولاد و آهن اسفنجی هم آغاز شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: شهرستان بانه که محل وارادات بود اکنون به سمت تولید رفته است و بسیاری از لوازم خانگی در این شهرستان تولید می‌شود و در تولید لامپ‌های روشنایی پیشتاز است.

عکاس : عرفان کرمی 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار