زنگ آغاز سال تحصیلی جدید روز شنبه، ۱۵ شهریور، همزمان با سراسر کشور در مراسمی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری، در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان کردستان طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۸۹۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 05 September 2020
آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ تربیت با حضور استاندار کردستان، امام جمعه سنندج و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، فرهنگیان، اولیا و مربیان مدارس و دانش آموزان در دبستان دکتر فانی سنندج برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین اظهار داشت: سال تحصیلی جدید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا با حضور حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی از امروز رسما آغاز شده است.
رشید قربانی با بیان اینکه تدابیر لازم برای تامین سلامتی دانش‌آموزان اتخاذ شده است، گفت: خانواده‌ها اطمینان داشته باشند سلامت فرزندانشان در اولویت قرار گرفته سپس تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته شد ضمن اینکه قبل از درس و تحصیل نحوه مراقبت از خود در مقابل کرونا به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد.
وی یادآور شد: تمام مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود و معلمان، مدیران، عوامل اجرایی و نیرو‌های خدماتی مدارس در این زمینه توجیه شده‌اند ضمن اینکه مدارس قبل از بازگشایی گندزدایی و ضدعفونی شده و روزانه نیز سرویس‌های بهداشتی، کلاس درس، راهرو‌ها و سایر محیط ضدعفونی خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به فعالیت مدارس شهری در ایام کرونا در سال تحصیلی جدید، افزود: در این مدارس در ۲ هفته اول سال تحصیلی بویژه دوره ابتدایی دانش آموزان به صورت ۲ روز متوالی در هفته (شنبه و یکشنبه یا دوشنبه و سه شنبه) در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند.
وی به فعالیت مدارس دوره متوسطه نیز اشاره و تاکید کرد: در دوره اول متوسطه دانش آموزان یک هفته ۲ روز و یک هفته نیز سه روز در مدرسه حاضر می‌شوند، اما در مدارس دوره دوم متوسطه فعالیت آموزشی حضوری سه روز در هفته خواهد بود.
در ادامه زنگ تربیت توسط مسوولان نواخته شد و پس از آن دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.
سال تحصیلی جدید سه هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی شهری و روستایی با ۱۵ هزار کلاس درس در استان کردستان برای حضور دانش آموزان سازماندهی شده است.
در سال تحصیلی جدید ۲۸۹ هزار و ۸۰۳ دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل خواهند شد که ۱۳۹ هزار و ۴۷۷ از این تعداد دختر و ۱۵۰ هزار و ۳۲۶ نفر نیز پسر هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار