مدیر عامل گاز کردستان در مراسم افتتاح پروژه‌های گاز رسانی شهرستان بیجار:
مهندس احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، در مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۱۷ پروژه روستایی که به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بخصوص شهیدان رجائی و باهنر در روستای آلپهوت با حضور مهندس ملکی معاون عمرانی استانداری کردستان، فرماندار شهرستان بیجار و تعدادی از مدیران ادارات این شهرستان برگزار گردید؛ اظهارداشت: هدف غایی و استراتژیک شرکت گاز استان کردستان افزایش سطح رفاه مردم شریف کردستان بخصوص ساکنان روستا‌های این استان در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 05 September 2020
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مهندس احمد فعله‌گری، در مراسم افتتاحیه و کلنگ زنی پروژ‌های روستایی و صنعتی شهرستان بیجار ضمن گرامیداشت شهدای دولت بخصوص شهیدان رجائی و باهنر و عرض تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم بیان داشت: به مناسبت هفته دولت تعداد ۶ روستا در بخش مرکزی شهرستان بیجار به نام‌های شیرین بلاغ، قراجلو، آب باریک سیاه منصور، گل بلاغ، علی آباد سیاه منصور و آل کبود با اجرای ۳۶ کیلومتر شبکه گذاری و بهره‌مند شدن تعداد ۲۶۰ خانوار با هزینه کرد مبلغ ۴۸ میلیارد ریال افتتاح گردید.
فعله گری در ادامه این مراسم ضمن تشکر از عوامل اجرایی پروژه اضافه کرد: در بخش مرکزی کلنگ زنی مجتمع روستایی چوپی صورت گرفت که روستا‌های نگارستان، چوپی و گنبدی را در بر می‌گیرد که پس از اتمام این طرح ۵۶ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و اعتبار در نظر گرفته شده ۲۴ میلیارد می‌باشد که برای اتمام پروژه نیاز است ۱۶ هزار متر شبکه گذاری در اقطار مختلف انجام گیرد.
وی تصریح کرد: در بخش چنگ الماس گازرسانی به ۲ روستایی خانباغی و جبرئیل افتتاح که ۱۷۴ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته و عملیات گازرسانی به یک واحد صنعتی (مرغداری) نیز اتمام و گازدار شده که برای اجرای این ۲ پروژه روستایی و صنعتی ۸۵۰۰ متر شبکه اجراء و مبلغ ۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است.
فعله گری در مورد افتتاح پروژه‌های بخش کرانی شهرستان بیجار این گونه توضیح داد: گازرسانی به ۴ روستا شامل روستا‌های: ولی بیگ، احمدآباد کرانی، آلپهوت و قره محمدلو با اجرای ۱۵ هزار متر شبکه گذاری و در بر گیری ۱۵۸ خانوار و با هزینه ۳۲ میلیارد ریال به نتیجه رسیده است.
وی افزود: در این بخش کلنگ زنی گازرسانی به ۲ روستای گراچقا و تکیه با متراژ شبکه گذاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر و اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد آغاز گردیده که با اتمام این طرح ۷۴ خانوار در بخش کرانی از نعمت گازطبیعی بهره‌مند می‌گردند.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جمع بندی سخنانش چنین گفت: برای گازرسانی به ۱۲ روستای افتتاح شده در مجموع ۵۶ هزار متر شبکه گذاری شده و ۶۳۰ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته و سالانه در مصرف ۱ میلیون و ۷۷۶ هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی می‌گردد.
مهندس فعله گری مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش‌های افتتاحیه و کلنگ زنی را ۱۵۰ میلیارد فقط در بخش اجراء ذکر کرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش در مورد آخرین وضعیت گازرسانی در بخش روستایی شهرستان بیجار گفت:: شهرستان بیجار دارای ۲۰۱ روستای از قابلیت گازرسانی برخوردار می‌باشد که تاکنون ۱۶۸ روستا به شبکه سراسری گاز وصل و عملیات گازرسانی در ۲۷ روستای در حال انجام یا برگزاری مناقصه است که با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی از ۹۰ درصد فعلی به ۹۵ درصد ارتقاء می‌یابد در حالیکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار