وزیر کشاورزی خبر داد:
وزیر جهاد کشاورزی گفت:با تخصیص اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی آمادگی لازم برای تکمیل ۵۰ هزار هکتار دیگر از پروژه تا پایان سال را داریم.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 13 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ کاظم خاوازی در مراسم آغاز بهره برداری از بخشی از طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی(سامانه گرمسیری) که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴طرح توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمال غرب با اعتبار معادل هشت میلیارد دلار بودجه و در سطح ۲۲۷ هزار هکتار آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در سه حوضه غرب کشور شامل استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و بخشی از استان آذربایجان غربی با وسعت 112 هزار هکتار و حوضه ارس در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی به وسعت 111 هزار هکتار و در حوضه اترک در استانهای گلستان و خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی به وسعت ۴۲۰۰ هکتار در دست اجرا است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود:امروز ۲۳ هزار هکتار از اراضی طرح در استانهای کرمانشاه و ایلام شامل ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه و ۱۵۰۰ هکتار از اراضی استان ایلام به بهره برداری رسید که زمینه اشتغالزایی  ۹۲۰۰ نفر  فراهم شده است.

به گفته وزیر  جهاد کشاورزی، با احتساب ۵۴ هزار هکتارسال گذشته و ۲۳ هزار هکتار فعلی، تاکنون ۷۷ هزار هکتار از ۲۲۷ هزار هکتار طرح توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی اجرا شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار