کد خبر: ۸۸۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 12 August 2020

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: فلسفه بلاها دلبسته نشدن انسان به دنیا است

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: فلسفه بلاها این است که انسان دلبسته این دنیا نشود و بداند که همه چیز به‌دست خداوند است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه سه‌شنبه در جلسه تفسیر آیات 22 و 23 سوره حدید قرآن با بیان اینکه این دو آیه مربوط به مسائل اعتقادی و معاد است اظهار داشت: طبق فرمایش امام علی(ع) دنیا پر از بلا و اتفاق است و انسان نباید به چنین جایگاهی دلبسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بلاها را بر دو قسم عنوان کرد و افزود: نوع نخست بلاها در لوح محفوظ ثبت شده است و به‌طور حتم برای انسان اتفاق می‌افتد اما نوع دوم بلاها به‌گونه‌ای است که مربوط به رفتار و کردار و اعمال انسان می‌شود و می‌تواند تغییر کند.

وی با بیان اینکه بلاهای تلخی که انسان دچار آن می‌شود حتماً فلسفه و حکمتی دارد تصریح کرد: یکی از علل حوادث تلخ در زندگی این است که انسان با ماهیت این دنیا آشنا شود و بداند که هیچ چیزی در آن پایدار نیست و به چیزی دل نبند زیرا هر حالتی گذرا است.

بیشتر بخوانید
  • نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: تبلیغ صحیح مهمترین اولویت جامعه امروز است

  • نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام: فرهنگ "کار عار نیست" بین جوانان نهادینه شود

  • نماینده ولی‌فقیه در کردستان: فرمایشات اخیر رهبری آرامش خاصی بر جامعه حاکم کرد

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه انسان نباید نسبت به داشته‌های خود مغرور شود و یا اینکه در حوادث تلخ فریب شیطان را خورده و ناامید شود افزود: خداوند قصد دارد که با امتحانات و بلاهای مختلف ظرفیت روحی انسان را افزایش دهد و مرتبه و درجه او را بالا ببرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه زهد به معنای این است که انسان نباید در هیچ حالتی دچار خودشیفتگی شود خاطرنشان کرد: طبق فرمایش امام صادق(ع) انسان زاهد و باتقوا هرگز دچار خودشیفتگی و یا خودباختگی نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اظهار داشت: طبق آیات قرآن انسان نباید در زندگی دچار غرور شود بلکه باید در حوادث مختلف تسلیم محض پروردگار باشد و به این باور قلبی برسد که هیچ اتفاقی در دنیا بدون اجازه خدا رخ نمی‌دهد و همه چیز جز خداوند فانی است.

آیت‌الله فلاحتی وقوع حوادث تلخ برای همه انسان‌ها را حتمی دانست و عنوان کرد: همه انسان‌ها دچار بلاهای مختلفی می‌شوند و هدف و حکمت از این گرفتاری‌ها نیز این است که انسان به سعادت و کمال رسیده و دلداده دنیا نشود و مقام و رتبه او در دنیا آخرت افزایش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار