مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت که تا پیش از سال تحصیلی جدید ۱۸۲ کلاس درس جدید در قالب ۲۹ پروژه آموزشی در استان به بهره‌برداری و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 09 August 2020

قربانعلی شیرزاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود : ۱۰ پروژه با ۴۸ کلاس درس و همچنین فضای پرورشی با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان در شهریور ماه امسال همزمان با هفته دولت بهره برداری خواهد شد.

وی همچنین زمان بهره برداری از ۱۹ پروژه آموزشی با ۱۳۴ کلاس درس را مهر ماه امسال اعلام کرد و گفت : این تعداد کلاس درس در فضایی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع ساخته شده و ۱۱۹ میلیارد تومان برای آن هزینه شد.

شیرزاد با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور ، افزود : با این وجود هیچکدام از پروژه‌های آموزشی و پرورشی استان مسکوت نبوده و همگی در شرایط عملیاتی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت : البته در مورد چند پروژه ساخت استخر دانش‌آموزی که پیش از سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده بود ، ایراداتی وجود دارد که طبق مقررات بودجه‌ای ، اعتبارات این پروژه‌ها قطع شده و پروژه ها در بلاتکلیفی رها شده است.

وی با بیان اینکه اولویت نوسازی مدارس تکمیل پروژه های نیمه‌کاره آموزشی در استان است ، افزود : برخی از این پروژه ها پیش از دهه ۹۰ بدون توجیه اقتصادی ، پیش بینی اعتباری و همچنین توجیه آموزشی کلنگ زنی شدند که بار زیادی را به دوش نوسازی مدارس تحمیل کردند.

شیرزاد گفت : از این پس هیچ پروژه و طرح عمرانی آموزشی بدون توجیه اقتصادی و فنی ساخته نخواهد شد و تمامی پروئزه ها بر اساس مکان یابی آموزشی طراحی و عملیاتی می شوند.

مازندران ۵۶۰ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می کنند. از این تعداد مدرسه استان حدود ۳۰ درصد آن فرسوده یا تخریبی هستند که باید نوسازی شوند.

با وجود مشکلات اقتصادی و تحریمی کشور دولت در هفت سال اخیر بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف نوسازی و تجهیز و بهسازی مدارس مازندران شد. با این میزان سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در امر مدرسه سازی مازندران یک هزار و ۹۸۶ کلاس درس در قالب ۳۳۱ پروژه فضای آموزشی ، پرورشی و ورزشی در استان به بهره برداری رسید و این تعداد فضای آموزشی جدید باعث کاهش ۱۰ درصدی مدارس فرسوده مازندران شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار