کد خبر: ۸۷۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 04 July 2020

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اینکه آمار ابتلا به بیماری ویروسی کرونا در مناطق مختلف استان صعودی است باید به پروتکل‌های بهداشتی به عنوان ضرورت توجه جدی شود.

قاسم میری علی‌آباد با اشاره به تشخیص 210 مورد جدید ابتلاء به کرونا در استان، اظهار داشت: آمار کرونا در سیستان و بلوچستان، تا ظهر امروز به بیش از 7 هزار مورد رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام اینکه طی 24 ساعت گذشته 5 نفر از هموطنان در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده اند، گفت: تا کنون 247 نفر در اثر کرونا در استان جان باخته اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 334 نفر در بخش‌های کرونای استان بستری هستند که 154 مورد تست انها مثبت قطعی است افزود: شمار مراجعات، مبتلایان و بستری‌ مردم در بحث بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان افزایش نگران کننده‌ای دارد به همین دلیل می طلبد هم استانی‌هایمان بیش از گذشته برای حفظ جان خود و اطرافیانشان پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های وزارت بهداشت را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: ظرفیت اولیه تست کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در حال حاضر به 300 مورد افزایش یافته همچنین ظرفیّت کلی استان نیز 500 مورد در روز است که همه همکاران دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان در قالب بسیج ملی مبارزه با کرونا به مردم استان خدمت رسانی می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمار ابتلا به بیماری ویروسی کرونا در مناطق مختلف استان صعودی است باید به پروتکل‌های بهداشتی به عنوان ضرورت توجه جدی شود از این رو انتظار می‌رود مردم در برنامه‌های عمومی دستورالعمل‌های مدافعان سلامت را رعایت کنند.

میری رعایت پروتکل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و پوشیدن  ماسک و دستکش در محافل عمومی را امری مهم و ضروری برای مقابله با کرونا بیان کرد و ادامه داد: تا زمان کشف واکسن و دارو برای مقابله با این ویروس باید به توصیه‌های وزارت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه داشت چرا که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شیوع گسترده کرونا می‌شودو قطعا صدمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار