معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز برای این پایه تحصیلی در استان ثبت نام کنند.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 23 May 2020

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس کردستان 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز برای این پایه تحصیلی در استان ثبت نام کنند.

صدیقه عبداللهی روز شنبه در این گفت‌ وگو اظهار داشت: ثبت نام تمام نوآموزان دوره پیش‌دبستان و دانش‌آموزان دبستان از روز پنجشنبه اول خرداد در تمام مدارس ابتدایی و مراکز پیش‌دبستان در سطح استان آغاز شده و تا اول شهریور نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان فقط از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) به نشانی www.sanad.medu.ir انجام خواهد شد، افزود: ثبت نام پایه‌های دوم تا ششم نیز از اول تیر تا پایان مرداد جاری انجام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ثبت نام دانش‌آموزان در هر مدرسه‌ای که تحصیل می‌کنند بدون حضور اولیا و توسط مدیران مدارس در مهلت مقرر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: دوره پیش دبستان دوره ۲ ساله است و سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین ۹۴/۰۷/۰۲ الی ۹۵/۰۷/۰۱ ) و سن پیش دبستانی ۲، پنج تا ۶ سال تمام(متولدین ۹۳/۰۷/۰۲ الی ۹۴/۰۷/۰۱) است.

عبداللهی به شرایط و نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی نیز اشاره کرد و گفت: حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان ۶ سال تمام است، لذا در مدارس ابتدایی ثبت نام کودکان ۶ سال تمام(متولدین ۹۲/۰۷/۰۲ الی ۹۳/۰۷/۰۱ ) به عنوان دانش آموز پایه اول مجاز است.

وی تاکید کرد: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول به صورت حضوری و توسط اولیا در مدارس انجام می‌شود، ضمن اینکه برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم به مدیران مدارس انجام شده و اولیا نیز باید براساس نوبت‌دهی الکترونیکی انجام شده توسط مدارس به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به مدارس مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی کردستان با بیان اینکه ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تائیدیه از پایگاه سنجش است، افزود: ثبت نام بدون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ممنوع است، لذا باید نوآموزان به موقع به پایگاه‌های سنجش که از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی تعیین می‌شود، مراجعه کنند.

وی یادآور شد: دریافت وجه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی مربوط به وجوه بیمه و کتب درسی این و همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزانی که محل سکونت آنان به مدرسه نزدیک‌تر است در اولویت خواهد بود.

عبداللهی اظهار داشت: به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد ایرانی فاقد مدرک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل را دارند با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور(فرمانداری‌ها) ثبت نام از آن‌ها انجام می‌شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار