مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: اماکن و استخرهای ورزشی استان بعد از عید فطر بازگشایی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تدریج فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 23 May 2020

بازگشایی اماکن ورزشی کردستان بعد از عید فطر 

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: اماکن و استخرهای ورزشی استان بعد از عید فطر بازگشایی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تدریج فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

حامد جولایی روز شنبه در این گفت و گو اظهار داشت: اغلب اماکن ورزشی که حدود سه ماه است به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند، پس از عید فطر به تدریج بازگشایی می‌شوند.

وی اضافه کرد: این بازگشایی شامل اماکن ورزشی در همه شهرهای استان اعم از وضعیت سفید و زرد از لحاظ شیوع کرونا خواهد بود و محدودیتی برای فعالیت آنان در مناطق کم‌خطر یا پرخطر وجود ندارد اما رعایت موارد بهداشتی الزامی است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: حدود هشت برنامه پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت در اختیار هیات پزشکی ورزشی استان قرار گرفته است که اماکن ورزشی دولتی و خصوصی باید فرم‌های مربوط به آن را پر کرده و مطابق با آن فعالیت کنند.

جولایی با بیان اینکه برخی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی خصوصی پیش از این فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تاکید کرد: تمام اماکن ورزشی موظف هستند پروتکل‌ها و هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند، در غیر اینصورت با آنان برخورد خواهد شد.

۳۶۴ هیات ورزشی فعال در کردستان وجود دارد که شامل ۳۴ هیات استانی و ۳۳۰ هیات شهرستانی است و ۶۴ هزار و ۲۰۲ ورزشکار سازمان یافته در این هیات‌ها مشغول به فعالیت هستند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. نخستین مورد شناسایی شده در ایران هم روز ۳۰ بهمن ۹۸ از شهر قم اعلام شد.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار