نماینده ولی فقیه در استان؛
نماینده ولی فقیه در استان در جمع کارکنان رده‌های مختلف انتظامی استان گفت: رویکرد اجتماعی نیروی انتظامی اعتماد عمومی و رضایت مردمی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۸۵۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 19 May 2020

فرهنگ سازی در زمینه مبارزه آسیب های اجتماعی ضروریست 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: چنانچه به موضوعات اجتماعی توجه جدی نشود تبدیل به موضوعات امنیتی شده و تهدیداتی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در دیدار جانشین فرماندهی انتظامی، معاون اجتماعی و کارکنان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اظهار داشت: فرهنگ سازی در حوزه اعتیاد، سرقت و جرایم فضای مجازی در شرایط امروز جامعه یک ضرورت است.

وی درمان همه ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی را در تقویت روحیه دینی و اعتقادی مردم به خصوص جوانان و نوجوانان موثر دانست و افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت جوانان مومن، انقلابی و کارآمد است چرا که جوان مومن و انقلابی هزینه‌ای برای نظام ایجاد نمی‌کند و در عوض در بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات به بخش‌های مختلف کمک می‌کند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه دشمن همیشه و در همه جا در فکر ضربه زدن به انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: جوانان و نوجوانان نقطه هدف دشمن در جنگ نرم بوده و تلاش دارد تا از طریق اعتیاد و فضای مجازی ذهن جوانان ما را به انحراف کشانده تا از انقلاب و دستاوردهای آن دوری کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های همگانی به جوانان در راستای خنثی کردن توطئه دشمن یادآور شد: کار فرهنگی یک کار جمعی و زمان بر است و همه سازمان‌ها و نهادها بایستی در این رسالت خطیر احساس مسوولیت کنند.

وی کار اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی را کاری ارزشمند و الگویی برای سایر سازمان ها و نهادها دانست و تاکید کرد: اقدامات اجتماعی و مردم محور نیروی انتظامی در کنار اقدامات انتظامی و امنیتی قابل قدردانی است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه در دین مقدس اسلام بر زندگی اجتماعی و ارتباطات اجتماعی تاکیدات فراوانی شده است، گفت: رویکرد اجتماعی نیروی انتظامی اعتماد عمومی و رضایت مردمی را به همراه داشته است.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت و آرامش در زندگی انسان افزود: جامعه نیاز به آرامش دارد و روح انسان که آرامش داشته باشد در امنیت است چرا که بسیاری از ناهنجای های موجود در جامعه ناشی از ناآرامی ها است.

آیت الله شاهرودی، نیروی انتظامی امروز نظام اسلامی را نیرویی مردمی، ولایی و خدمتگزار نظام دانست و اظهار داشت: از اینکه نیروهای مومن، انقلابی و مکتبی در نیروی انتظامی خدمت می‌کنند خداوند را شاکر هستیم.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان در این دیدار با اشاره به تنوع ماموریت ها و فعالیت های نیروی انتظامی در بخش های مختلف گفت: رضایت مردم را سرلوحه ماموریت‌های خود قرار داده و با تمام وجود در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش می‌کنیم.

سرهنگ رسول برزویی با بیان اینکه امروز مردم به نیروی انتظامی اعتماد داشته و ما این اعتماد را بزرگترین سرمایه خود می دانیم افزود: بدنبال امنیت مردم پایه و مشارکتی هستیم چرا که بر این باوریم امنیتی پایدار و مطلوب است که با مشارکت و همکاری و تعامل خود مردم همراهی شود.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر رسیدن پلیس در تراز انقلاب اسلامی اضافه کرد: پلیس امروز ایران اسلامی پلیس مردمی، انقلابی و معتقد به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در دفاع از ارزش ها خون های زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی با ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت های انتظامی استان در حوزه‌های مختلف ماموریتی از جمله قاچاق کالا و مواد مخدر یادآور شد: ارزیابی‌های صورت گرفته از ناجا نشان می‌دهد استان کردستان از استان های امن کشور و موفق در انجام بسیاری از شاخص‌های امنیت است.

سرهنگ برزویی این موفقیت را در سایه تلاش همکاران و همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها و نهادها دانست و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده تمام تلاش و همت خودرا در راستای تامین امنیتی مطلوب برای رشد سرمایه‌گذاری در تحقق جهش تولید به کار خواهیم گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان نیز در این دیدار با اشاره به تغییر رویکرد تهدید محوری پلیس در سال‌های اخیر به رویکرد اجتماعی، این تغییر رویکرد را چشم انداز امیدوار کننده ای در تقویت هرچه بیشتر تعاملات مردم با پلیس در تامین امنیت دانست و افزود: مردم صاحبان اصلی امنیت جامعه هستند و خود نقش مهمی در ارتقا امنیت در جامعه بر عهده دارند.

سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان تشکیل معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی را در راستای تحقق رویکرد جامعه محوری پلیس دانست و اظهار داشت: معاونت اجتماعی پل ارتباطی پلیس با جامعه است و عملکرد درست و هدفمند این معاونت می تواند جلب هرچه بیشتر مشارکت های مردمی در تامین امنیت جامعه را منجر شود.

وی راه اندازی مراکز مشاوره در کلانتری های سطح استان را اقدامی مفید و ارزشمند در راستای شناسایی بستر بسیاری از جرایم و آسیب های احتماعی به خصوص اختلافات خانوادگی دانست و تاکید کرد: از پنج هزار و ۷۰۰ پرونده اختلافات خانوادگی ارجاعی به دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان در سال ۹۸ بیش از ۹۰ درصد پرونده‌ها به مصالحه انجامیده و از فروپاشی بسیاری از کانون‌های گرم خانوادگی پیشگیری شده است.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار