استاندار کردستان:
استاندار کردستان، تالار فرهنگ سنندج را یک ظرفیت عظیم و زیرساخت توسعه فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: کردستان بعنوان یک استان فرهنگی در کشور مطرح است اما زیرساخت های آن مناسب نیست.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 17 May 2020

زیرساخت های فرهنگی وضعیت مناسبی ندارد 

بهمن مرادنیا ظهر امروز یکشنبه در بازدید از روند ساخت تالار فرهنگ سنندج به همراه نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس یازدهم شورای اسلامی، اظهار داشت: ما در کردستان برای برگزاری کنگره مشاهیر یک سالن مناسب نداشتیم و آن کنگره با همه بزرگی با محدودیت حضور مردم هنر دوست مواجه بودیم.

استاندار کردستان افزود: تالار فرهنگ یک مجتمع بزرگ فرهنگی و متعلق به همه مردم استان و هنرمندان است که سرانه فرهنگی استان را افزایش می‌دهد و امیدواریم ساختمان این تالار امسال به اتمام برسد و تجهیزات آن نیز سال آینده نصب و راه اندازی شود.

مرادنیا با بیان اینکه از سال ۹۶ تا ۹٨ بیش از ۲٨ میلیارد تومان برای این تالار هزینه شده و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است، ادامه داد: کردستان یک استان فرهنگی در کشور است اما زیرساخت‌های آن مناسب نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در حاشیه بازدید از پروژەهای عمران شهری سنندج با بیان اینکه پیادە راە فردوسی سنندج تا پایان شهریور بە بهرەبرداری می‌رسد، یادآور شد: یکی از اساسی‌ترین اقدامات در ساماندهی مرکز شهر سنندج احداث پیاده راه فردوسی است که می‌تواند به زیبایی هسته مرکزی شهر منتهی شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه پیاده راه فردوسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و از محل منابع شهرداری و بازآفرینی شهری تأمین می‌شود، بیان کرد: این پروژه باید در کمترین زمان ممکن و تا پایان شهریورماه سالجاری به بهره‌برداری برسد.

مرادنیا گفت: ممکن است در کوتاه مدت برخی از کسبه و مشاغل نظیر تاکسی داران از وضع موجود ناراضی باشند اما با اتمام این پیاده راه اوضاع تغییر خواهد کرد و در نهایت به سود شهر و مردم سنندج خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته و امسال اعتبارات شهرداری از محل‌های گوناگون حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: امیدواریم این افزایش اعتبارات منجر به اجرای پروژه‌های مهم در سنندج شود و رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار