معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی دارند.
کد خبر: ۸۴۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 12 May 2020

کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی دارند 

امیرهوشنگ حیدریان صبح امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه توجه به کتاب در جامعه کمرنگ شده است، اظهار کرد: باید با اجرای برنامه‌های اثرگذار توجه جامعه را به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر کرد.

وی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه را بهترین راهکار برای کاهش معضلات اجتماعی برشمرد و افزود: کتاب سبب افزایش آگاهی و بصیرت افراد می‌شود و همین امر می‌تواند زمینه را برای کاهش مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی فراهم کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: توجه به ارتقای شاخص‌های مطالعه در میان خانواده نیروی انتظامی در ارتباط بیشتر با کتابخانه‌های عمومی امری ضروری و مورد توجه است.

حیدریان برگزاری برنامه‌هایی مانند جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را در جلب توجه به مقوله کتاب در پرتو معنویات مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها که در راستای توجه به فرهنگ و معنویات است از سوی این نهاد مورد حمایت قرار می‌گیرد.

نیروی انتظامی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: نیروی انتظامی با توجه به ارتباطات گسترده‌ای که با اقشار مختلف مردم دارد می‌تواند نقش مهمی در حوزه فرهنگ ایفا کنند.

محمد مخدومی با تاکید بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان کتابخانه‌های عمومی و نیروی انتظامی، عنوان کرد: این دو نهاد باید از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم استفاده کنند.

مخدومی با اشاره به مشارکت مطلوب کردستانی‌ها در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در سال‌جاری، گفت: البته این جشنواره امسال فقط به صورت مجازی برگزار شده و است و پیش‌بینی می‌شود تا 9 خرداد این تعداد افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: مشارکت خانواده بزرگ نیروی انتظامی در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ارزشمند و قابل تقدیر است و به تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه کمک شایانی می‌کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت تمامی نهادها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی به ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان کردستان کمک کنیم و به منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) جامعه عمل بپوشانیم.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار