سرپرست شهرداری سقز گفت: عملیات اجرایی لایروبی و ساماندهی رودخانه (چه‌م) سقز از برنامه‌های اولویت دار مدیریت شهری در سال ۹۹ است که اجرای آن آغاز شده است.
کد خبر: ۸۴۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 11 May 2020

حاشیه رودخانه سقز لایروبی و ساماندهی می‌شود 

سرپرست شهرداری سقز گفت: عملیات اجرایی لایروبی و ساماندهی رودخانه (چه‌م) سقز از برنامه‌های اولویت دار مدیریت شهری در سال ۹۹ است که اجرای آن آغاز شده است.

وریا نعمانی روز دوشنبه در این گفت و گو اظهار داشت: طراحی و ساماندهی یک قسمت از حاشیه چم، برای ایجاد مسیر پیاده رو، فضای سبز و مکان تفریحی از پل قوخ تا پل جهاد کشاورزی بهارستان توسط واحد برنامه ریزی در سال ۹۸ در ۵ فاز مختلف انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برآورد هزینه اجرایی این طرح در سال ۹۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز در تکمیل و انجام کامل این طرح مهم در سال ۹۹ عزم جدی و راسخ دارند.

نعمانی اضافه کرد: با توجه به حجم زیاد آب رودخانه، فاز اول طرح مذکور از پل قوخ تا ابتدای آب بند در شرایط فعلی مقدور نیست، لذا فاز دوم این طرح از آب بند بتنی تا پل عابر پیاده از سمت بلوار شهید بهشتی شروع شده است.

وی یادآور شد: طراحی معماری طرح سازماندهی حاشیه رودخانه سقز، توسط مهندس پور کریم و طراحی سازه توسط مهندس رستمی از پرسنل شهرداری انجام شده است.

نعمانی تاکید کرد: آغاز عملیات ساماندهی حاشیه و لایروبی چم در راستایی زیباسازی شهر و همچنین ایجاد منظره زیبا برای رودخانه سقز است که امیدواریم با اتمام این طرح شاهد چشم انداز زیبایی آن باشیم.

سرپرست شهرداری سقز گفت: عملیات خاکبرداری، تسطیح، رگلاژ و شن ریزی بیش از ۶۰ کوچه و محلات حاشیه‌ای شهر، آسفالت و لکه گیری، ترمیم و بازسازی پیاده روها، جداول و سنگ فرش، ادامه ساخت مغازه‌های ورودی پایانه مسافربری، ساخت کانال هدایت آب‌های سطحی در شهرک دانشگاه و چندین عملیات دیگر خدمات رسانی نیز آغاز شده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار