مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: از ۱۴ اردیبهشت ماه امسال تا ۳۱ اردیبهشت فرصت خریداری سهام شرکت‌های اقتصادی در بورس توسط اشخاص حقیقی امکان پذیر است.
کد خبر: ۸۴۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 06 May 2020

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: از ۱۴ اردیبهشت ماه امسال تا ۳۱ اردیبهشت فرصت خریداری سهام شرکت‌های اقتصادی در بورس توسط اشخاص حقیقی امکان پذیر است.

محمد عظیم ملک در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی در استان کردستان ضمن اشاره به دو طرح آزاد سازی سهام عدالت و همچنین عرضه سهام شرکت‌های اقتصادی دولتی (ETF) گفت: این دو مقوله کاملا متفاوت هستند و مردم نباید به خاطر تقارن زمانی آن‌ها را اشتباه بگیرند.
ملک افزود:یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۸۳ نفر از جمعیت استان کردستان در سهام عدالت سهیم هستند که با مراجعه به سامانه برای تصمیم گیری در خصوص نحوه مدیریت سهام می‌توانند اقدام کنند.
وی با اشاره به دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای مدیریت سهام و ۱۵ برابر شدن ارزش سهام گفت: در صورت انتخاب روش مستقیم بعد از ۲ ماه امکان خرید و فروش ۲۰ درصد از سهام ایجاد می‌شود و هر شخص حقیقی امکان فعالیت در بورس را با ارزش سهام پیدا خواهد کرد، اما در صورت مراجعه نکردن به سایت روش غیر مستقیم به صورت خودکار اتخاذ می‌شود و مدیریت بازرگانی توسط شرکت سرمایه گذاری استانی انجام می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان در بخشی دیگر از صحبت هایش عنوان کرد: از ۱۴ اردبیهشت ماه امسال تا ۳۱ اردبیهشت فرصت خریداری سهام شرکت‌های اقتصادی در بورس توسط اشخاص حقیقی و تنها با شماره ملی تا سقف ۲ میلیون تومان ایجاد شده است که از تخفیفی ۵۰ درصدی برخوردار است و از مالیات هم معاف است.
وی افزود: پذیره نویسی صندوق‌های قابل معامله واسطه گیری، یکم (ETF) در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی و مشارکت مردم در اقتصاد به اجرا در آمده است.

منبع/ خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار