باشگاه‌های خصوصی همانند اماکن ورزشی زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان قم که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند پیرو اعلام وضعیت قرمز قم به تعطیلی خود ادامه می‌دهند و در شرایطی که هفت باشگاه خصوصی در روزهای گذشته به دلیل تخلّف در این زمینه پلمپ شده، همچنان با متخلفین برخورد می‌شود.
کد خبر: ۸۴۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ 05 May 2020

به گزارش تابناک قم، ورزش قم در بخش‌های همگانی، قهرمانی، فرهنگی و آموزشی با تداوم تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

بعد از انتشار اطلاعیه شماره 10 ستاد مقابله با کرونا وزارت ورزش و جوانان در روز 26 فروردین‌ماه که تعطیلی تمام باشگاه‌ها و اماکن ورزشی تا پانزدهم اردیبهشت ماه و تعطیلی تمام رقابت‌های ورزشی تا پایان این ماه مصوب شد، ورزشی‌ها بی‌صبرانه منتظر بازگشایی اماکن ورزشی بودند.

انتظار ‌بی‌نتیجه ورزشی‌ها برای بازگشایی اماکن و باشگاه‌ها

اوایل هفته گذشته سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیم‌گیری راجع به بازگشایی اماکن ورزشی را به جلسه روز نهم اردیبهشت ماه ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش و جوانان موکول کرد اما این اتفاق رخ نداد و ورزشی‌ها چشم‌ انتظار بازگشایی امکان ورزشی ماندند تا اینکه حریرچی معاون وزیر بهداشت جامعه ورزش را در انتظار جلسه روز چهاردهم اردیبهشت ماه راجع به تصمیم‌گیری برای اماکن ورزشی و باشگاه‌ها نگه داشت.

تداوم تعطیلی باشگاه‌ها به دلیل وضعیت قرمز قم

اما همانگونه که رئیس جمهور گفته بود نقاط مختلف کشور در موضوع شیوع بیماری کرونا تقسیم بندی می‌شوند، 132 شهرستان در وضعیت کم‌خطر و سفید قرار گرفتند، 255 شهرستان در وضعیت زرد و 61 شهرستان نیز در وضعیت قرمز قرار گرفتند که از قضا قم در جمع قرمزی‌ها بود.

این تقسیم‌بندی را ستاد مبارزه با کرونا کشور انجام داد و بدین‌ترتیب انتظار علاقمندان به ورزش، ورزشکاران، قهرمانان و مسوولان باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی به سر نیامد و امکان و باشگاه‌های ورزشی در استان قم همچنان تا اطلاع‌ ثانوی از فعالیت و ادامه خدمات به جامعه ورزش محروم هستند.

پیش‌بینی 2 تهسیلات وام برای باشگاه‌داران

330 باشگاه‌ خصوصی و دولتی که در امور باشگاه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم ثبت شده‌اند باید دست‌کم تا زمان تعطیلی امکان متبرکه و مذهبی همچنان قید فعالیت را بزنند، در حالی که متولی ورزش قم 165 باشگاه‌ خصوصی را برای دریافت وام 60 میلیون ریالی جبران خسارات مالی ناشی از شیوع کرونا به بانک معرفی کرده است.

همچنین وزارت ورزش و جوانان به 28 هزار باشگاه خصوصی در سراسر کشور قول پرداخت وام 160 میلیون ریالی داده که البته هنوز باشگاه‌داران از این تسهیلات اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و جزئیاتی از نحوه و چگونگی دریافت این وام توسط باشگاه‌ها هنوز توسط این وزارت‌خانه اعلام نشده است.

تداوم برخورد با باشگاه‌های متخلّف

از سوی دیگر با تصویب در جلسه اوایل اردیبهشت ماه هیات وزیران با تایید معاون اول رئیس جمهور و ابلاغ آن به وزارت ورزش و جوانان مصوب شد تا مستاجرین تمام اماکن ورزشی دولتی واگذار شده به بخش خصوصی از پرداخت اجاره بهای تعطیلات دوران شیوع ویروس کرونا معاف باشند.

بدین‌ترتیب باشگاه‌های خصوصی همانند اماکن ورزشی زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان قم که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند پیرو اعلام وضعیت قرمز قم به تعطیلی خود ادامه می‌دهند و در شرایطی که هفت باشگاه خصوصی در روزهای گذشته به دلیل تخلّف در این زمینه پلمپ شده، همچنان با متخلفین برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار