رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان گفت: تا این لحظه یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر برابر با ۹۱ درصد از جمعیت استان با استفاده از سامانه salamat.gov.ir و ۴۰۳۰ غربالگری شده‌اند.
کد خبر: ۸۴۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 02 May 2020

1.4 میلیون از جمعیت کردستان غربالگری کرونا شدند

فرزین رضایی ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان که با موضوع کرونا برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها در این ایام به خوبی پای کار بودند و با وحدت و همدلی بهترین عملکرد را داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در این مدت شیوع کرونا 100 مورد ارتباط زنده با شبکه استانی، راه‌اندازی استدیو خبر و ضبط 29 برنامه، تولید 220 مورد خبر و غیره انجام داده است.

وی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه پیشگیری از کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: تولید و توزیع 80 هزار محتوای آموزشی، 2 هزار بهورز،مراقب سلامت و پزشک در کنترل کرونا در سیستم بهداشتی در استان فعال و حتی در تعطیلات نوروزی و روز عید هم حضور مستمر داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان خاطرنشان کرد: فعالیت این 2 هزار بهورز، مراقب سلامت و پزشک استان منجر به غربالگری و پیگیری وضعیت 23 هزار نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلا شد.

وی اضافه کرد: 10 درصد از این 23 هزار نفر افراد در قرنطینه کرونا مثبت شده اند معتقدیم بخشی از موفقیت حاصله در بحث مقابله با کرونا در استان بخاطر فعالیت‌های بهداشتی انجام شده است.

وی افزود: تعطیل کردن یک‌هزار و 264 واحد صنفی و اماکن شامل آرایشگاه، هتل و غیره، 515 مورد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، یک هزار 415 مورد گندزدایی انبولانس انتقال بیمار و اجساد کرونایی، یک هزار و 31 مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان و پلمپ 346 مورد قلیان سرا، بیش از 7 هزار بازدید از اماکن عمومی، 203 مورد نظارت بر دفن ، مبتلایان مثبت و مشکوک به کرونا، 37 هزار نظارت بر مراکز تهیه و طبخ مواد غذایی از دیگر اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی از آغاز شیوع کرونا ویروس در استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان اذعان کرد: تا این لحظه یک‌میلیون و ۴۵۹ هزار نفر برابر با ۹۱ درصد از جمعیت استان با استفاده از سامانه salamat.gov.ir و ۴۰۳۰ غربالگری شده‌اند.

وی گفت: افرادی که در استان تا کنون غربالگری نشده‌اند به خاطر عدم پاسخگویی به تماس‌ها بوده است.

وی از فعال‌سازی 11 مرکز 16 ساعته و 6 مرکز 24 ساعته برای غربالگری مردم در بحث کرونا ویروس در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: در بحث آزمایش کووید 19 کردستان جزء استان‌های پیشتاز کشور هستیم و طی روزهای اخیر ظرفیت را 2 برابر کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان گفت: براساس دستوالعمل وزارت بهداشت حتی از مریض‌های سرپایی نیز آزمایش و نمونه‌گیری کرونا ویروس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص در بحث کووید 19 تعداد افراد بستری و فوتی است، تصریح کرد: در طول 10 روز گذشته در استان یک حد ثبات داریم وضعیت فعلی نگران کننده نیست.

وی افزود: در ورودی و خروجی های بیماران کرونایی به یک ثبات در استان رسیدیم با گذشت 3 ماه از شیوع خبری از روند نزولی این بیماری در کردستان نیست.

وی استفاده از ماسک برای همه مردم در زمان حضور در معابر عمومی و دیگر اماکن را الزامی دانست و گفت: برای قطع زنجیره کرونا مردم باید در محیط‌های عمومی فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

منبع/ فارس 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار