رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به فروکش کردن کامل موج اول آنفلوآنزا در استان، گفت: احتمال بروز موج دوم این بیماری در هفته‌های آتی زیاد است و مردم باید همچنان مراقب باشند.
کد خبر: ۸۱۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 25 January 2020

به گزازش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به بروز موج اول آنفلوآنزا در پاییز امسال، گفت: بیماری آنفلوآنزا امسال شدت بالایی داشت و موجب بستری شدن تعداد زیادی از مبتلایان در مراکز درمانی سطح استان شد.

وی افزود: خوشبختانه این موج بعد از حدود سه ماه فعالیت در استان فروکش کرد و حال به نظر می‌رسد باید منتظر موج دوم این بیماری بود.

شکیبا خاطرنشان کرد: فعلا نشانه ای از شروع موج دوم بیماری دراستان وجود ندارد، اما احتمال بروز و ظهور آن بسیار زیاد است و افراد و بویژه گروه های در معرض خطر باید مراقب باشند.

این مسئول، کودکان زیر شش سال، سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای و نیز افراد مبتلا به بیماری نقص سیستم ایمنی(HIV مثبت) را از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری عنوان کرد.

وی افزود: توصیه می‌شود این افراد از مواجهه با افرادی که علائم آنفلوآنزا دارند خودداری کرده و کمتر در مکان های عمومی رفت و آمد داشته باشند و حتی المقدور برای پیشگیری بهتر هنگام مواجهه با افراد بیمار از ماسک استفاده کنند و بعد از برگشتن به منزل حتما دست و صورت خود را با آب و صابون بشویند.

شکیبا با بیان اینکه این بیماری برای افراد سالم خطری ندارد، گفت: توصیه می شود هنگام ابتلا به این بیماری رعایت موارد بهداشتی را داشته و چنانچه دچار بیماری آنفلوآنزا شدند در منزل مانده و استراحت کنند و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کرده و درصورت تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.

در موج اول آنفلوآنزا در استان کرمانشاه در مجموع 1300 نفر بستری و شش نفر نیز که سالمند بوده و یا دارای بیماری زمینه ای از جمله بیماری قلبی و کلیوی بودند، فوت کردند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار