مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تاکنون ۲۱۳ کافو نوری در نقاط مختلف استان نصب شده که نقش مهمی در ارائه خدمات کیفی و کمی به مشترکان بر بستر FTTH دارد.
کد خبر: ۸۰۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 09 December 2019

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت اظهار کرد: مشترکان مخابرات می‌توانند با استفاده از ظرفیت کافو نوری، از پهنای باند به مراتب بالاتر و همچنین با کیفیت بهتری نسبت به کافو مسی خدمات ارتباطی دریافت کنند.

وی گفت: در حال حاضر مشترکان مخابرات در این استان از سرویس‌های مختلف از جمله اینترنت و اینترانت اختصاصی، تلفن ثابت، PTP ، PTMP و MPLS  بر بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تصریح کرد: تجهیزات کافو نوری در روستاهای حسن‌آباد و گریزه، شهرک پردیس۲، شهرک پنچ آذر و سه راه ادب در سنندج، صالح آباد سقز، شهرستان دهگلان و شهرستان بانه به تعداد ۱۱ هزار پورت نصب شده و در مرحله راه‌اندازی قرار دارد. 

وی گفت: فیبرهای نوری دارای کیفیت و پهنای باند بالا، قابلیت اطمینان و ایمنی، مقاومت بالاتر در برابر رطوبت و انعطاف‌ پذیرتر هستند که به همین دلیل قابلیت زمان بهره‌برداری و استفاده از آنها نسبت به سیم‌های مسی بیشتر است.

حکمت با اشاره به فراهم ساختن شرایط برای دسترسی تعداد بیشتری از مشترکان به سرویس اینترنت مخابرات به صورت آنلاین، افزود: به همین منظور با افزایش 8 کلاس IP جدید ظرفیت اینترنت استان توسعه یافته است.

وی تاکید کرد: با این اقدام بیش از ۲ هزار  IP جدید به ظرفیت قبلی اضافه شده که امکان اتصال و ارائه سرویس اینترنت به طور همزمان وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به تدوین برنامه‌های کارشناسی شده در حوزه مدیریت شبکه دیتا اشاره کرد و گفت: توسعه و افزایش IP استان سالانه موجب صرفه جویی ۵.۲ میلیارد ریالی در مخابرات منطقه می‌شود.

وی از توسعه ظرفیت پهنای باند اینترنت در مریوان خبر داد و افزود: ظرفیت پهنای باند در این شهرستان به میزان 2G یعنی ۲ برابر وضعیت قبلی افزایش و توسعه یافته است.

حکمت توسعه ظرفیت و پهنای باند اینترنت مراکز روستایی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده اعلام و اظهر کرد: این کار در روستاهای قهرآباد حومه، حاجی عبدل، سیفه تاله، شیپانجو، کاومله، سیانزار و قلیان، قلیچیان، سورین، ماراب، درویان و پشاباد، گلیان و اشکفتان انجام شده و ظرفیت دسترسی به اینترنت در این روستاها 3 تا 5 برابر ارتقا یافته است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار