بر اساس گزارش به روز شده بنگاه‌های مشکل دار، ۱۲۸۱ بنگاه با ۱۴۶هزار نیروی کار در کشور شناسایی شده که تعداد این بنگاه‌ها در استان کردستان، 59 بنگاه است.
کد خبر: ۸۰۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 07 December 2019

به گزارش تابناک کردستان، هفته گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به وزیر صنعت، فهرست بنگاه‌های مشکل ‌دار را اعلام کرد.

تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار در کشور بیش از آمارهای رسمی است اما جدیدترین آمار مربوط به بنگاه‌های «شناسایی شده» در کشور که مربوط به پایان شهریورماه است نشان می‌دهد، نسبت به خردادماه با افزایش مواجه بوده است به طوری که آمار این بنگاه‌ها از ۱۲۶۲ واحد اقتصادی به ۱۲۸۱ بنگاه افزایش یافت.

در بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار که عمدتاً در سه فعالیت‌ اقتصادی صنعتی، کشاورزی و خدماتی فعالیت می‌کنند، ۱۴۶ هزار نیروی کار مشغول به کار هستند در حالی که این تعداد در بنگاه‌های مشکل‌دار تا پایان خرداد ماه ۱۴۱ هزار و ۷۴ نفر بود.

آمار این بنگاه‌ها «از نظر تعداد» به تفکیک ۳۱ استان کشور حاکی از آن است که در کردستان ۵۹ بنگاه مشکل‌دار وجود دارد.

مقایسه آخرین گزارش از وضعیت بنگاه های مشکل‌دار در ۳۱ استان کشور که برای سه ماهه منتهی به شهریورماه به روز رسانی شده است، نشان می‌دهد، تعداد این بنگاه‌ها در ۵ استان افزایش و در ۱۱ استان کاهش یافته است؛ همچنین در ۱۵ استان تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار ثابت بوده است.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار