سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مقرر شده تا از این پس، سهمیه بنزین اول هرماه در کارت سوخت شخصی افراد شارژ شود.
کد خبر: ۷۹۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 24 November 2019

به گزارش تابناک کردستان، فاطمه کاهی با بیان این‌که مردم نگران ذخیره شارژ هر ماه خود نباشند، اظهار کرد: برای خودروهای شخصی سواری، سهمیه بنزین به شرط عبور نکردن از ۳۶۰ لیتر در کارت ذخیره می‌شود و قابل انتقال به ماه‌های بعد است.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه ۶۰ لیتری ماهانه بنزین افراد درصورت عدم استفاده به صورت خودکار به ماه بعد منتقل می‌شود، گفت: البته باید توجه داشت که پس از 6 ماه، مازاد ۳۶۰ لیتر از کارت سوخت شخصی افراد حذف می‌شود؛ بدین معنا که پس از این زمان، هرچه بیش از ۳۶۰ لیتر در کارت سوخت افراد وجود داشته باشد، حذف خواهد شد. به عبارت دیگر اگر فردی در طول این شش ماه مثلاَ ۳۰ لیتر از سهمیه خود استفاده کند، در ماه هفتم، سهمیه ۶۰ لیتر به او تعلق نخواهد گرفت، بلکه این عدد به ۳۰ لیتر می‌رسد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: ممکن است فردی تا پایان ماه هفتم از سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت شخصی خود استفاده نکند که در این شرایط ذخیره کارت وی همان ۳۶۰ لیتر باقی می‌ماند و موجودی کارت او افزایش پیدا نمی‌کند.

شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم ضمن تشریح تازه‌ترین جزئیات طرح مدیریت مصرف سوخت، از واریز اعتبار مالکان خودروهای تاکسی اینترنتی در یک تا دو روز آینده خبر داد و گفت: سازوکار پرداخت اعتبار رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با همکاری وزارت کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما در وزارت نفت کمتر از یک روز زمان نیاز داریم تا از طریق بانک عامل، اعتبار این رانندگان را به کارت‌های بانکی معرفی شده واریز کنیم، افزود: سهمیه سوخت خودروها از ساعت صفر یکم آذرماه در کارت سوخت مالکان اعمال شده است و سهمیه سوخت خودروها، مانند ماه آبان است با این تفاوت که در بحث تاکسی‌های درون‌شهری دوگانه‌سوز، سهمیه سوخت از ۲۰۰ لیتر به ۲۵۰ لیتر رسیده است.

رضایی تصریح کرد: سهمیه سوخت تاکسی‌های بین‌راهی و خطی بین‌شهری که برای تک‌سوز ۷۵۰ لیتر و برای دوگانه‌سوز ۴۵۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده بود، به کارت آنان واریز شد.

وی با بیان اینکه طلب مالکان این خودروها از هفت روز ماه آبان نیز در سهمیه آذرماه لحاظ شده است، گفت: این ماه برای خودروهای بنزینی، ۸۶۵ لیتر و دوگانه‌سوز ۵۲۵ لیتر سهمیه سوخت اعمال شد تا طلب آنها از ماه پیش نیز بدین ترتیب لحاظ شود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار